Hvordan få min arowana til å spise?

Heisann. Eg var og hentet meg ett 530L akvarie på søndagen 7.3.2010
Der fikk eg med en silver arowana. Fikk startet opp karet, og slapp aro oppi.
Idag er det dag 3 den har vært i sitt nye hjem, men nekter å spise. Har forsøkt å mate den m reker i lake. Trykker ut laken fra reka, så sliuppet den oppi. Men som eg har lest her på forum, så spiser den ik mat som synker. Så da har eg prøvd å holde reke i fingen m vannkanten, men aro nekter fremdeles å spise... Er det noe annet eg kanskje kunna prøvd??
Har ett par m sjokolade ciklider i karet og. Er disse for aggesive for aro kanskje, at dei skremmer han litt??? Har lest at enn ik skal ha agresiv ciklider ilag m arowana. er litt usikker på om mine ciklider kanskje er litt for sinte.

Alle gode råd mottas med åpne armer. Vil så gjerne ha min arowana stor. Den er ik større en 10-15cm no.
En så liten arowana trenger flytende mat. Chiclid sticks fungerer perfekt.
Den trenger også ro. En hånd som holder maten i overflaten, vil bare stresse den.

Men karet skulle jo vært innkjørt før du hadde fisk oppi.
Jeg har lest her at man kan prøve levende melormer. Dette kjøper man (levende) i velassorterte zoobutikker har jeg sett.
Eg hadde mangen andre kar som eg har hatt i bruk over en god periode. Eg fylte dette karet m d vannet slik at eg fikk fortgang i vannverdier osv. Målte verdier mandagen før eg puttet fisk oppi, og da var verdiene fine. har ik mistet noen fisk til no, og ser ut som om all fisk trivest. Har litt diverse oppi. Som bl.a 14 norsk flaggtetra, ildhale, 2 gyppises og 2 sjokolade ciklider, og aro da

Om aro spiser sticks, så får eg kjøpe det idag. Blir litt bekymret for at den ik vil spise.
Filteret i 530 literen er nok viktigere enn vann fra andre akvarier. Vannet har ingenting å si, det er filterbakteriene som må være i orden. Var filteret innkjørt fra før, før du puttet fisk oppi?
mona o
Filteret i 530 literen er nok viktigere enn vann fra andre akvarier. Vannet har ingenting å si, det er filterbakteriene som må være i orden. Var filteret innkjørt fra før, før du puttet fisk oppi?

Ja, dette filteret eg bruker var i bruk før eg satte den opp til d nye karet. han eg kjøpte karet av brukte karet da eg hentet d. eg hjalp til m og tømme karet. Så pumpen/filteret er innkjørt.
Unge silver arowana vil i utgangspunktet spise all flytende mat, bare de får fred og ro.
Jeg har i alle år brukt Tetra Chiclid sticks til mine unge arowanaer. Har gradvis gått over til rå fisk, reker o.l. etter som de blir større.

Vidar-Alexander
Unge silver arowana vil i utgangspunktet spise all flytende mat, bare de får fred og ro. Jeg har i alle år brukt Tetra Chiclid sticks til mine unge arowanaer. Har gradvis gått over til rå fisk, reker o.l. etter som de blir større.

Trur du at disse sjokolade ciklidene er for "aggresive" for aro? Dei spiser jo d meste som havner i karet. Hiver nedi reker, og dei sluker disse heile. E raskt på plass når d gjelder annen mat og.
Karet ditt er for lite for å ha denne samensetningen av fisk. Det vil ikke fungere over tid.
Vidar-Alexander
Karet ditt er for lite for å ha denne samensetningen av fisk. Det vil ikke fungere over tid.

Har valgt å kvitte meg m ciklidene, da dei blir for kravstore. Selges el byttes i mindre ciklider el malawifisk. Vurdere kanskje å kvitte meg m aro og.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap