Malle tabletter tatt av feil fisk!

Arg de dumme guppyene og mollyene tar malletabletene jeg slepper nedi tanken! Ancisturusen min får ikke tatt noe, hva skal jeg gjøre
Slipp tablettene nedi rett før lyset går av. Mallene har ingen problemer med å finne de i mørket, men det har mange andre fisk.
Guppy og Molly har også godt av å få en malletablett i blandt. Du kan jo også slippe oppi en tablett til disse først, og når de er opptatt med å gumle i seg, slipper du oppi en til mallen(e). Bare pass på at det blir spist opp, eller fjern det etter en liten stund, så det ikke blir liggende uspist
De har spist to allerde nå:P og malla har ikke fått noe.. merklig platyene er helt uintreserte. får vente til jeg skrur av lyset i kveld
Jeg har samme problemet, bare at hos meg er det 2 store praktbotia som stjeler dem. De får egne "tabletter" som de gomler i seg pluss flakfor, men uansett hvor mange malletabletter jeg slipper oppi så er de å henter dem en etter en og passer på dem i hula si :P

Og så er jo ancistrusene så vanvittig pinglete også da. Med en gang de kjenner en annen fisk som streifer bordi dem så er det full fart tilbake til gjemmestedet.
Prøv å plassere tablettene med akvarieklype eller lignende på ett sted som mallene liker, gjerne litt bortgjemt
ancistrusen min jager lett bort guppyer,neontetraer og botiaer når tablettene kommer men kanskje han er er matglad fisk. Praktbotiaene kidnapper av og til tabletter raskt og effektivt og tar de med seg til hula si men de får ganske mange tabletter av gangen, for er mange fisk som spiser dem. Og de blir fort borte
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap