Grått vann

Hei.
Uansett hvilken mengde og hva slags for får jeg ett gråaktig vann etter foring.
F.eks 6 ciklidesticks. 250 liters akvarie og jeg ser at de spiser opp. Vannet blir som regel klarere igjen etter 5-6 timer. Tror ikke det er infusorier. Hav kan dette skyldes?
Sv:
Det høres nesten ut som at det er noe som løser seg opp...
Ja, men hva? Alltid likt uansett for.
Sv:
Kan det være noe pulver som følger med foret når du forer? Jeg har aldri vært borti grått vann, bare litt grumsete vann etter foring..
somme sticks/bits innholder alger, som oftest spirulina o.l. nesten alle små akvariefisker trenger alger i kosten, så de kan gått være at det er alger i tabeletten som løyser seg opp:P
Det er ihvertfall utrolig frustrerende. Noen som vet om ett innsug med STOR overflate som man kan sette på det utvendige filteret av og til. Trenger ikke være pent, kanskje så stort som 20x20 cm.
bytt 50% av vannet og bytt fòr, se om de hjelper;P
så bytter du 30% noen uker fremover;;P
Har du mye slam på bunnen i akvariet, som fiskene virvler opp når de spiser?
Hm.. tror ikke det er problemet, det er jo kun etter mating..;P
Har slamsugd ved hvert bytte, og 4 ganger siste 10 dager for å sjekke om det er slam som gjør det og det virker ikke slik
Hvor mye renser pumpen din? har selv et malawi kar på 450l. Forer hardt og vannet blir grått etter foring med stiks/rekemiks hjemmelaget. men har 2 stk pumper gående, de renser til sammen ca 5000l pr time og vannet er grått etter foring i ca 45min hos meg, men så blir det krystall klart igjen.

PS: Jeg rører aldri bunnsubstratet.
Jeg har 1 innvendig og 1 utvendig som "skal" pumpe 1000 liter pr.time hver. I tillegg 1 liten 200-250 liter pr. time innvendig
Hmm, merkelig 2200l pr t på et 250l akv burde være mer en nok til og få vannet klart etter forholdsvis kort tid? har du filtvatt som siste filtermedie i den store utv pumpa di da?

Hvilke type stcks er det du bruker?

Bruker selv JBL/Sera og har ikke hatt slike problemer med de.
Nei har kun blåfilter da den drar sinnsykt dårlig med vatt. har ikke vatt i noen av pumpene. Brukte det alltid med den gamle Eheimen min, savner den fælt! Hvor tykt lag med vatt bør det være egentlig? (Hvis jeg kjøper ny utvendig) hadde ca. 1 cm før og følte kanskje at det var litt lite. Bruker også jbl sine produkter nå, Novo sticks, Novo Pleco. 5-7 sticks og 1-3 tabl. pr. døgn
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap