Salt-type til klekking av artemia

Min "utskremte medarbeider" hadde handleliste med "grovt havsalt" påskrevet. Jeg bruker det til klekking av levende artemia.

Han kom hjem med en type grovt havsalt av merket Jozo som jeg ikke har brukt før, og på baksiden av sekken med salt står det at det er tilsatt noe antiklumpemiddel (to E-stoffer er nevnt). Den typen grovt havsalt jeg alltid har brukt før, er av merket Confecta og har ikke hatt noe sånt tilsatt.

Er det uten betydning for denne bruken? Det gjør ikke noe om det er antiklumpemiddel i, siden jeg bare skal bruke det til klekking av artemia? Noen som har brukt det med like godt resultat ?

(ja, det er en håpefull klang i stemmen min der )
Jeg ser jeg leste helt feil. Hør på Maria nedenfor.

Er det denne han har kjøpt?
[External Image]

Har brukt den til artemiaklekking i over et år nå, funker finfint det, har ikke merket noe på klekkeprosenten.
TrudeHell
Tante Astrid skriver at hun bruker Confecta [URLBLOCK1] (post 10).

Ja, det er den jeg også har brukt før, som sagt
Nå i dag har imidlertid gubben kommet hjem med Jozo grovt havsalt, tilsatt antiklumpemiddel.

MariaT
Er det denne han har kjøpt? ... Har brukt den til artemiaklekking i over et år nå, funker finfint det, har ikke merket noe på klekkeprosenten.

Jepp, det er den blå der, bare at den er i sekk, ikke eske. Men da bruker jeg den!

Takk for svar
jeg bruker den jozo i pose funker helt fint
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap