Otocinclus - konstant sulten?

Jeg fikk 5 ottoer i karet på tirsdag. Plantene var fullstendig dekket av brunalger (og jeg har endel planter, se profilen). 48 timer siden hadde de rensket absolutt alt av plantene, og rutene er gullende rene! Wow - for en arbeidsgjeng!

Jeg har nå økt lystiden fra 8 til 10 timer, hadde nemlig redusert den pga algene. Men hva skal otocinclusen spise nå? Jeg er ikke noe glad i Tetra Tabimin, som jeg synes støver veldig. Men er det den som er mest egnet for dem? Jeg putta nedi squash til dem her om dagen, men den vekte ingen begeistring. Mette, kanskje?

Spirulina-tabbiser, kanskje? Erter tror jeg også kan være populært.
Mine liker grønnsakene best når de er litt myke, enten veldig godt kokt eller om de får ligge i karet en dag. Var fryktelig redd for at grønnsakene skulle forurense mye om de lå lenge, men de rekker ikke det. Grønnsaken ligger mer eller mindre urørt i et døgn, så kaster både ottoer og kuhliiålene seg over den, og på noen timer er det ikek noe grønnsak igjen.

Grønnsaker ottoene mine har slukt: Brokkoli, erter, kokt gulrot. Mens agurk, tomat og kålrabi var mindre populært. Jeg gir dem også Tetra PlecoMin, noen grøntfor tabletter av et slag, de støver ikke så inderlig mye (men litt blir det jo), og når den er oppspist blir ofte ottoene liggende i området rundt og mope opp usynlige rester fra sanden i mange timer etterpå,
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap