Best friend flakfor

Hei

Jeg har lagt merke til att de selger fiskemat i vanlige dagligvarer. Altså flakfor av typen best friend. Er det noen som har erfaring fra denne typen vs feks Tetra Min som fåes kjøpt i dyrebutikker?

Er det styr unna eller er det vel så bra som det som fåes kjøpt i dyrbutikker.
Hei
de flak foret som de selger i vanlig dagligvare butikk har veldig dårlig kvalitet, Eg har selv testet det og eg vill si att mine fisk mistet litt av fargen, så eg kjøper bare (kvalitet) fiske mat fra dyrebutikk.

Eg vill anbefale tetra sine produkt

Eg bruker Tetra PRO Colour til mine fisk.

Kriz 85
Er det styr unna eller er det vel så bra som det som fåes kjøpt i dyrbutikker.

Det er "styr unna". Billig dr....
Kjøp kvalitetsfôr fra anerkjente produsenter som JBL og Tetra.

Fôret til fiskene er det som bestemmer hvilken helse og hva slags liv fiskene får. Det er feil å skulle spare inn noen få kroner på noe av det viktigste i akvariehobbyen; nemlig fiskenes diett.
mona o
[QUOTE=Kriz 85]Er det styr unna eller er det vel så bra som det som fåes kjøpt i dyrbutikker.

Det er "styr unna". Billig dr....
Kjøp kvalitetsfôr fra anerkjente produsenter som JBL og Tetra.

Fôret til fiskene er det som bestemmer hvilken helse og hva slags liv fiskene får. Det er feil å skulle spare inn noen få kroner på noe av det viktigste i akvariehobbyen; nemlig fiskenes diett.

Det var det jeg var redd for.. Jeg har en stor boks med Tetra Min flakfor liggende så jeg kommer til og holde meg til den og kvalitetsfor som fåes i dyrebutikker..

Måtte bare høre andres erfaringer med "dagligvare foret".. Hadde det vært de samme stoffene som er i Tetra sine så hadde det jo ikke vært noen vits i og bruke en hel masse penger på noe man kan få billigere.
Men er vel noe som sier "man får hva man betaler for.."
Styr for all del unna dette billig merke av mat til dyra/fiskene dine.

Grunnen:

Når jeg hadde hunder så måtte jeg kjøpe hundematen av dette merke siden jeg ikke hadde rå denne ene gangen til kvalitetsmat fra dyrebutikken til dem.Det gikk svært dårlig,
for det endte med dyrlegebesøk bare 2 timer etter måltidet.
Den ene døde nesten av indre blødninger fra megeregionen .

B. Andresen
Når jeg hadde hunder så måtte jeg kjøpe hundematen av dette merke siden jeg ikke hadde rå denne ene gangen til kvalitetsmat fra dyrebutikken til dem.Det gikk svært dårlig, for det endte med dyrlegebesøk bare 2 timer etter måltidet. Den ene døde nesten av indre blødninger fra megeregionen .

Fikk hunden din indre blødninger i mageregionen pga foret ? Og reagerte hunden slik at den måtte akutt til dyrelegen ?

Er litt skeptisk til at hunden din fikk indre blødninger pga best friend maten, og bare det.
B. Andresen
Grunnen: Når jeg hadde hunder så måtte jeg kjøpe hundematen av dette merke siden jeg ikke hadde rå denne ene gangen til kvalitetsmat fra dyrebutikken til dem.Det gikk svært dårlig, for det endte med dyrlegebesøk bare 2 timer etter måltidet. Den ene døde nesten av indre blødninger fra megeregionen .

De var vell å ta litt hardt i....... :-/
hadde ikke skrevet det hadde det ikke vært sant. men nå hadde denne hunden min også 25 forskjellige allergier.
B. Andresen
hadde ikke skrevet det hadde det ikke vært sant. men nå hadde denne hunden min også 25 forskjellige allergier.

Da var det vel strengt tatt allergiene som gjorde ufallet i tilfelle du nevner. Akkurat som att jeg holdt på og dø av magesmerter for at jeg spiste en burger av ukjent merke. Men i utgangspuntet jeg er allergisk mot kjøtt..

Hehe.. Satt litt på spissen!
B. Andresen

Det er viktig i en internetforum å tenke over informasjoner man gir og ikke gir. Man vet aldri hvem som leser hva, og hvilken informasjon som blir sittene igjen. Å skrive at den typen man gir mageblødning er ikke bra, og skaper unødvendig frykt, og urbane legender. Klart man har eget ansvar å være kritisk til informasjon man får fra nettet, men er nesten enda viktigere å være kritisk i informasjonen man gir.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap