Råd om foring motas md takk:)

har endel spørsmål ang foring. For dt første. Tror fiskene mine har blitt kresne. Har forsøkt md alt mulig, men dt synker kun til bånn. Oksdhjerter er blæh, discos mix er pyton, tørrfor er smakløst, sånne hvite små krepsdyr greier(husker ik navnet) snusa di bare på osv... Kun mygglarver vil di ha... Hva gjør jg? Er dt farlig for fisken å bare spise en ting?? Og er dt farlig for fisken på noen måte og spise av hånden? Mine er blitt mer som tamme husdyr, spiser helst når jg holdr maten fast undr vann.... Stryker sg mot hånden min for lixom å si fra at di vil ha mer. Og trenger suge maller extra tilleggsfor? Eller holdr dt md dt di tar av mygglarver osv fra bunnen?
Jeg vil si at jeg forer ikke noe annet enn røde mygglarver ettersom alle her er bortskjemt av det å vil helst bare ha det men jeg ser ikke dette som farlig da røde mygglarver er full av næring og også hjelper med voksingen av fiskene dine.
Det er heller ikke farlig å håndfore fiskene dine så lenges fingrene å hånden er rene, jeg djør dette selv med mine tam åler og sommerfugel fisker...
Hvilken maller har du?
Det er helt ok at de kun får det som flyter til bunns men noen elsker litt agurk eller kinakål å suge på men vet ikke hvilken maller du har så kan ikke si om de liker det eller ikke men du kan alltids prøve
fiskemilla
Har forsøkt md alt mulig, men dt synker kun til bånn.

Lar du maten fiskene ikke vil ha bare bli liggende på bunnen?
Hvilke fisk har du som spiser det i så fall? Hvis ikke er det stor fare for at du får veldig dårlig vannkvalitet, dersom du lar mat bare ligge og råtne på bunnen hver dag.
jeg har noen maller som koser seg med rester. Og skal hente noen til, mest sansynlig i morgen. Det er l144. Forer med agurk og mallepelets. Det som ikke blir spist suger jeg opp med hevert bytter vann ofte, og skyller filter oftere enn di fleste tror jeg. Pga det med maten. Hvilke andre dyr er fine rengjørere i akvariet? Alt blir spist om det er mygglarver da. Så tror jeg gjør som mona, fortsetter med det, siden det er det di tydligvis liker takk for fine svar og info
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap