Sprøstekt løk??

Hehe, måtte bare fortelle hva de stakkars fiskene mine fikk til frokost idag. Dattra mi på 2,5 år hadde vært snill å mata de mens mor fortsatt lå i senga si å sov søtt..
Hun kom inn på soverommet vårt:
æ mata fistan æ, mamma. (så stolt da!)
jeg: huffda, e d masse rot no?
Hun: ja'a.
Kom inn på kjøkkenet (akvariet ble flyttet dit midlertidig mens jeg setter opp det større) å jeg sa: Herregud da, fiskan like jo itj sprøstekt løk.
Så nå har hun lært å si hæjjedud! :p
Fikk stoppa pumpa med engang, å tatt av det som fremdeles fløt med ei skje før jeg måtte fram med hverten å få ut resten, fikk flytta fiskene over til ei bøtte med pumpa varmekolben og de plantene jeg gidda å gjøre rent.
Krysser fingrene for at jeg ikke stressa ihjel så mange fisker, den ene sugemallen har allerede lidd løk-døden. :/
Jaja, tenkte jo å bytte fra grus til sand uansett, så nå ble det jo en fin mulighet.
utrolig stygt å le av fiskedød... Men.... Glize. Di unga di unga gjennomgikk noe av det samme når sønn min fora fiska med salte pistasjnøtter. Ble hastværj med å rense og bytte da ja heldigvis døde ingen for meg da.
Måtte flire litt nå.
Husker når lillesøsteren min hadde matet gullfiskene mine for meg.
De fikk like greit hele boksen, og det var ikke en liten en.
Gikk heldigvis fint med fiskene.

Er heldigvis en stund til min datter når opp til akvariet her,
selv om hun skulle finne på å trekke med seg noe å stå på.
Men skapet kommer hun fint i inn i.
Matet ene hunden vår med tetrabits. Nesten hele boksen gikk med.
Det var ett stykk fornøyd dachs. Jeg- ikke fullt så mye.
Kom vel frem til at kiloprisen er ca 4000. Jaja, bra det var en liten boks.
Hehe, godt å høre at det er flere historier.. :p
Brukte noen timer på oppryddningsarbeidet gitt, alt ble utrolig seigt,fett og klissete.
Kjenner fortsatt løk-lukta i nesen. :p
Resten av gjengen overlevde heldigvis og fikk sandbunn istedet og noen ekstra planter. Tror dattra har forstått at de bare skal ha fiskemat og bare når mamma og pappa er i nærheten nå da, men alt er satt opp på hylla itilfelle..
Jaja, lærer så lenge en lever! :p
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap