Meitemark, er det nam nam?

hallo. det har seg sånn at jeg har masse meitemark lett "tilgjengelig," og lurta da på, vil fiskene ha godt av å spise det? en mark som "lørdagsgodis" er vel neppe farlig, men går det ann å bruke det fast?

fiskene jeg har:

1 venustus
1 praktbotia
1 rød zebra
3 falsk flying fox
2 stripet sjokolademalle
1 lunge-malle.

forøvrig virker venustus og rød zebra veldig interesserte.

takker på forhånd.
Jeg bruker ferske meitemark hos meg uten problemer. Alle vil en meitemarksnack i ny og ne her hos meg

Ikke hatt noe problemeer her

Men så har jo ikke jeg peiling på det du spør om da, om det er farlig?

Meitemark er bra, det sies faktisk at det er leksfremmende!

Mange fôrer større fisker med meitemark. Kan også brukes til småfisk, men da kan det være lurt å kutte den opp i passende biter som gjør det enklere for fisken.

Husk å skylle marken godt. Få bort alle bakteriene som er på utsiden og fjern alle jord-rester før du putter den i akvariet.

Alle fisk vil ha variert fôr, så å kun bruke meitemark ikke lurt. Vet ikke hva du mener med fast, men flere ganger i uken går fint, da i tillegg til flakfôr, frossenfôr, pellets eller hva du bruker.
Geiren
Jeg bruker ferske meitemark hos meg uten problemer. Alle vil en meitemarksnack i ny og ne her hos meg ;) Ikke hatt noe problemeer her :) Men så har jo ikke jeg peiling på det du spør om da, om det er farlig?

spurte om det var farlig å mate de med bare mark, men som magnus skrev etter deg så er det vel lurest med variasjon.

når det kommer til størrelse på markene, så graver jeg frem og finner både store og små, for så og dele de i biter til de små vennene mine, så det er ikke noe problem. :P

markene har en tendens til å begynne og grave seg ned i grusen, åssen håndterer dere det lettest? venustus'en har en tendens til å dra med seg marken rundt, og hvis han mister den, så graver den seg jo ned hvor jeg ikke finner den. dette vil vel resultere i at den råtner under grusen, eller vil sjokolademallene (eller andre fisker) finne de før de råtner?
Tilfeldig bekjentskap
© Anders Kr Dahlen
Reklame for plussmedlemskap