Billigfor

fant på min dagligvare butikk " snadder akvariefôr" for 17 kr. dette er jo meget billig så jeg kjøpte nå bare en med meg, taper nå ikke så mye. men har noen prøvd denne ?
Det står produsert i damnark for harlem food a/s.
inneholder :
fiskekjøtt 60%
rekekjøtt 8%
plankton 8%
soyamel 7%
vannplanter 5%
havremel 4%
kelp 2%
fiskelever 2%
gjær 2%
levertran 1,5%
klorofyll0.5%

er noen av disse stoffene uheldig for fisk eller f.eks. vannverdier? det er flakfor og ikke noe piller eller tabeletter som synker. er litt mørkere i fargen enn tetrarubin flakforet som jeg har nå. så dette blir jo "first price" varianten. men gjør dette noe ?
Kjenner ikke til merke, jeg kunne heller ikke se noe som ikke skulle være bra for fiskene. Det er vel ikke slik at altid det dyreste er det beste, Tetra og JBL bruker mye penger på reklame så derfor er vel foret dyrere. Så en test på hundefor, hvor de billigste merkene var blant de beste og velkjente dyre merker var dårlig. Det går jo og veksle mellom billig og dyrt fiskefor, for sikkerhetsskyld.
Hørtes jo ut som en fin blanding, men ingen vitaminer?

Jeg kan ramse opp det som er i Sera sin flakfòr mix.
149,- for 250ML boks.
Står Fòr med lekkerbiter GVG mix.

fiskemel, hvetespire, mel fra sjøalger, stivelse fra hvete, gluten hvete, spirullina alger, ostestoff, brennesle, alfagrass, spinat, mel fra krill, mel fra zooplankton, fysetørkede kyklops, reker og blodormer.

Vitaminer:
A36.000 I.E
D3
2.000 I.E
E (D, L a tacopheryl acetate)
B1
B2
C (L-ascorbyl-2-polyphosphate)

Råprotein 46.4%
Råfett 7.9%
Råfibre 2.3%
Råaske 11.9%

Dette svarer ikke på spørsmålet ditt, men til sammenligning til det fòret du har kjøpt

glemte næringsinnhold ja: pr 100g:
energi 1890 KJ
råprotein 50,2g
råfett 8.0g
trestoff 1,8g
aske 12,4g

Takk for svar ser nå ut til at det ikke skulle være noe imot at jeg forer med dette billigere blir det også, 20 kr vs 160 kr for samme mengden
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap