Noen som har prøvd dette fiskefôret?

Hei,

Kom over en annonse på finn.no som solgte fiskefor:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25158568

Lurer på om noen her har prøvd dette fôret, og om det er å anbefale?

Mvh.
Øyvind
Nå er det vel slik, her er mye billig fiskefor å få kjøpt. Vi er vel enige fisker er dyrt i innkjøp, så er det også hele musten å fore dem med kjente kvalitet for som er på markedet
Joda. Men så er det jo ikkje alltid slik at det mest kjente og dyraste foret er det beste heller då.

Men ingen som har prøvd denne typen fiskefôr?
Jeg har prøvd det...
Først av alt må jeg si at det er min annonse som refereres, så har vi avklart habiliteten.

Jeg har prøvd dette fiskeforet. Det er et litt spesielt for, i og med at det er et pulver som skal blandes med vann til en slags grøt. Denne grøten kan man så feste på innsiden av glasset, på steiner eller bare la det synke til bunnen. I det karet der jeg har testet det mest har jeg hovedsaklig scalarer og ancistrus. Scalarer er jo noen sære og bortskjemte fisker, så de var ganske spektiske til å begynne med. De har fått litt forskjellig for nå, siden jeg tester ut forskjellige typer for. Nå som de har hatt dette foret en stund har de blitt mer vant til det og nå spiser de det med god apetitt.

Siden det er litt jobb med dette, så blir det ikke til at de får dette hver dag. I en stresset hverdag er det enklere å hive oppi noe tørrfor og haste videre. Men skal jeg kose meg med akvariet og se litt på det så lager jeg gjerne en blanding.

Jeg gjør ofte dette på kvelden, og det som blir til overs etter scalarene spiser ancistrusen opp i løpet av natten. Jeg har en stein der jeg pleier å legge det, og jeg ser nå at ancistrusen stadig er der borte for å se om det kar kommet mer.

Jeg har en liten butikk som selger båtutstyr, og jeg lurer på å utvide med fiskefor. Derfor hadde det vært interessant å vite om andres erfaringer med slikt for. Om det er noen som vil teste dette foret, og skrive om erfaringene sine her på akvaforum, så kan jeg selge noe av det til, la oss si halv pris. Testresulteter er jo alltid spennende, uansett om det er positivt eller negativt. Noen som vil?

Hilsen Jarle / Sandefjord

Tilfeldig bekjentskap
© Tobias olsen
Reklame for plussmedlemskap