Fore med artemia/egg

kan jeg fore mine neontetra med Artemia egg? å hvordan gjør jeg det?
noen som kan gi litt tips om dette?
Nei, det kan du ikke.
Les her http://akvaforum.no/text.cfm?id=2194 så finner du også mange tidligere linker.
Josti
Nei, det kan du ikke. Les her http://akvaforum.no/text.cfm?id=2194 så finner du også mange tidligere linker.

Hvorfor ikke?

Finner ikke ett ord i den linken din som nevner neontetra eller mating..
Thomas Føhr
kan jeg fore mine neontetra med Artemia egg? å hvordan gjør jeg det? noen som kan gi litt tips om dette?

Du kan jo ta en voksen guppy, i ett fødekar.. Og så legge eggene oppi til den, og enkelt å greit se om den spiser de? ..

Artemia fra A til Å
Avskallede artemiaegg Eggene er da serveringsklare, og har maksimalt næringsinnhold. Eggene har ennå oppdriften som eggene med skall har, og vil derfor kunne flyte\ klumpe seg noe sammen når en har dette i karet. Avskallede artemiaegg kan sjelden klekkes, men det er jo alltid unntak ;) Er det ikke definert noe slikt i vareteksten, er det ekstremt sjelden at en vil få til klekking av slike egg. Avskallede artemia-egg passer ypperlig til mindre fisk og yngel. Renslig og enkelt i bruk.

Ja, du kan fôre med avskallede artemiaegg - men ikke artemiaegg beregnet for klekking.
Stine Sofie
[QUOTE=Artemia fra A til Å]Avskallede artemiaegg Eggene er da serveringsklare, og har maksimalt næringsinnhold. Eggene har ennå oppdriften som eggene med skall har, og vil derfor kunne flyte\ klumpe seg noe sammen når en har dette i karet. Avskallede artemiaegg kan sjelden klekkes, men det er jo alltid unntak ;) Er det ikke definert noe slikt i vareteksten, er det ekstremt sjelden at en vil få til klekking av slike egg. Avskallede artemia-egg passer ypperlig til mindre fisk og yngel. Renslig og enkelt i bruk.

Ja, du kan fôre med avskallede artemiaegg - men ikke artemiaegg beregnet for klekking.

kan jeg ikke la dem klekke ut å så sette dem i akvariet med neontetra? dem spiser jo insekter og slik naturlig?

kan jeg gi dem sorte mygglarver da?
Selvfølgelig, det er jo for fôr man klekker artemia. Dette krever litt utstyr, men burde ikke være særlig vanskelig. Husk at artemia er veldig smått fôr, som brukes til yngeloppdrett. Det duger derfor ikke som hovedfôr. Sorte mygglarver er fint fôr.
ok, tenkte bare å gi fiskene mine litt snæcks av og til, så fiksene spiser ikke dem? bare yngel eller?
Neontetra spiser klekkede artemia med stor appetitt, men du må bruke annen mat for å oppnå mengdeforing.
Tilfeldig bekjentskap
© Caroline Fossberg
Reklame for plussmedlemskap