Kuhlii og ancistrus foring

Hei eg lure på hvor mange fortabletta eg skal bruke på kuhliien og ancistrusen om dagen?
Har 2 ancistrus og 10 kuhlii og hittil har eg fora med en tablett om kvelden etter at lyset er slått av er det nok?
ser foresten det at neontetran er og flittig på nattmaten og.

for type tetra tabimin.
Inaktiv bruker
Dine fisk får alt for lite mat..

Ancistrus skal i all hovedsak ha grøntfor, alger og vegetarisk føde. Så når man har fisk som skal ha forskjellig for i et karr er det alltid litt vanskelig, siden de stjeler hverandres mat

Jeg har 6 kuhliiål sammen med reker og en ancistrus i et karr. Da forer jeg ancistrusen på dagtid ( med squash eller med vegetarisk bunnsynkende for) for den er aktiv om dagen, og så når lyset er slukket forer jeg kuhliiålene. Da får de et annet for enn ancistrusen.

Kuhliiål: Spiser flakfôr og frossenfôr. Tablettfôr. Hovedsaklig kjøtteter som foretrekker frossentfôr som mygglarver, mysis og artemia.

Rekene skal jo også helst bare ha alger og vegetarisk for, men de får nok i seg litt proteinrik føde siden de jo tar alt de kommer over. Men, de ser ut til å klare seg greit.

Mengden for er det nok ikke alel som er enige om. Noen sier 1/2 malletablett pr fisk pr dag mens jeg gir 1 hel malletablett pr fisk. Det varierer litt. De dagene jeg gir squash feks så får ikke ancistrusen annen mat. Da får den spise på den squashskiven i et par timer, og så tar jeg den ut av karret.

Man kan også ha en dag i uken uten foring, om man greier å la være å fore Må innrømme at det er en stor svakhet for meg, men, det har hendt seg at jeg har greid å la være å mate fiskene en dag av og til.
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap