Hovedfôr til Bolivianere og L144?

Som tittel sier, lurer jeg på hvilket hovedfôr jeg kan bruke til Bolivianske sommerrfuglciklider og L144 (Hver for seg).

Jeg har tittet litt rundt om, og det jeg så var at Discus Granulat kunne være en idé til Sommerfuglene, en av grunnene var at det visstnok ga dem en flottere og sterkere farge.

Når det gjelder L144 er jeg ganske blank. Både sommerfuglene og L144 er jo omnivore, selv om sommerfuglen primært er kjøtteter... Så jeg har jo tenkt til å gi frossenfôr (og litt grønt til L144, selvsakt! )++ for å gi litt variasjon, men det vil også være kjekt å ha et hovedfôr, synes jeg.

Så, har dere noe å dele? Eller kanskje noen tips av noe slag ?
Et lite spm. til

Hvordan er det å gi bolivianere nyklekket artemia? Blir det for lite? Og hva med L144(yngel eller voksen fisk)? Spiser de disse?

Hmm, ingen som har noen forslag, altså?
Nyklekket artemia anbefales helst til yngel, men om de er små enda er det nok ikke noe problem (selv om jeg tror nok de spiser det om de er voksne også)

Svarer kanskje ikke så mye på spørsmålet ditt, men mine spiser det meste.. De er ekstra glade i sorte frosne mygglarver og tørkede mygglarver, men de er nesten like ivrige etter malletablettene osv..
Tusen takk for svar!

Hm.. Okei. Tja, de jeg har nå er ca. 5 cm, så de er jo ikke små

I dag fikk jeg tips fra ei dame om to typer for til bolivianerne, men er fortsatt like blank på L144! Hvis noen vil hjelpe meg litt der...
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap