noen spørsmål om liquifry

Vi har oppdaget yngel av Sebrafisk som no er blitt noen dager. Kjøpte først noen Artemia pulver som vi har rørt ut i vann som dei har fått.. Det har gått fint det og dei er blitt større.
I dag så kom eg da heim med noe som heter Liquifry fra dyrebutikken. Det var vist veldig fint å fore med. Men det legg seg jo bare på bunnen som noen hvite klumper. Ser ingen fisker som rører det.

Er det noe vits bruke dette når dei spiser det andre. Gjer eg det feil siden det bare legg seg på bunnen.
Jeg har faktisk lurt litt på det samme.... Jeg kjøpte en flaske til mine paradis-yngel. Og opplever også at det legger som en klump deig på bunnen. Yngelen viser ingen interesse. Men de lever, så da må de vel få i seg noe næring? De er over 1 uke gamle nå.

Er vel ca ei uke siden vi såg dei også og no ser vi dei får farger.

Vanskelig å få det ut fra flasken også syns eg.
Liquifry passer de aller første dagene etter klekking, og kan vel kalles "infusiorer på flaske". Spiser de avskallet artemia, så er vel det bedre mat vil jeg tro...

Når jeg bruker Liquifry, så har jeg litt akvarievann i et glass, som jeg rører et par dråper ut i. Så heller jeg denne blandingen der ynglene er...
Inaktiv bruker
Første gangene jeg bruket det la hele dråpa seg på bunnen men så fant jeg ut at om jeg dryppet "rett" løste dråpen seg opp i vannoverflaten og spredte seg. Så ikke at fiskene spiste for det ble usynlig. Lettere å dryppe på litt mose eller et blad i vannskorpa da sprer det seg fint ut om det er vanskelig å unngå for kraftig drypp som ender på bunnen. Tror det er sånn det skal være i alle fall men har ikke mye erfaring.

Tusen takk. Blitt klokere no etter litt hjelp fra dere.
Tilfeldig bekjentskap
© Bernd Jung
Reklame for plussmedlemskap