Tynn geophagus brasiliensis

Jeg har jo et par av Geophagus brasiliensis og hunnen er så tynn...har hatt de kanskje en uke nå...
Hun spiser,men i det siste har hannen jaget henne veldig...De har gått sammen lenge før uten problem,kan det være stress på flytting?

noen som har en skikkelig kraftblanding på lur?
forer med mygglarver,flakfor,oksehjerte og frossent veggisfor (til mallene,men alle spiser det)
hm høres ut som om du forer riktig godt da.
har du prøvd å fore lite flere ganger til dagen med frystfor, det funker veldig bra på mine omnivorene =)
hvordan er avføringen til hua? kan være sykdom?
ha du bilde av henne så det går an å se hvor tynn hun er
kan selvsagt prøve å ta bilde,men det er så mørkt i akvariet (flyteplanter)...men jeg kan prøve å mate litt oftere...Hun er ikke sykelig tynn,men vil gjerne stoppe det nå..
her er et ekstremt dårlig bilde....men ser du at buken går litt innover?
ja hun var litt tynn ja XD i mine øyne veldig typisk butikk tynn.
du kan prøve å fore litt 5-6 ganger om dagen og så være flink med vannbytter og er hun ikke syk vil hun fort bli feit og fin da
legger hun ikke på seg da er det nok noe sykdom ute å går :S

mulig hun nettopp har lagt egg , hua blir ofte litt tynne etter det, og er ikke de munnrugere? spiser lite eller ingenting med egg i kjeften.
hun og samboeren var omtrent i butikk i 1 uke,da la de egg...jeg tok de med hjem,pga det ikke ble noe av eggene...
Så det har sikkert også spilt inn ja...
Nå har jeg nettopp gitt de mat og hun spiste heldigvis godt,blandet sammen oksehjerte,mygglarver og veggis
Jeg lurer på om de kanskje har hatt litt dårlige forhold i forrige hjem,finnene hennes er så rare...akkurat som om det er gamle skader på osv (mulig det er hannen som har gjort det).
Takk for råd,da skal jeg prøve å mate flere ganger i små doser daglig!Håper hun legger fort på seg,hun er så fin atte

Et til bilde...prøvde å skifte objektiv på kamera,men det er nok mangel på lys og dårlig blitz som gjør bildet dårlig...
ja hun så ikke helt utvokst ut, ser ut som om hun kan ha hatt det trangt under oppvekst eller minimalt med for tilgjengelig.
men de kan bli like flotte kjæledyr selv om de ikke er helt slik som de skal være =)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap