Yngelfor

er det stor forskjell mellom vanlig flakfor man pulveriserer og
yngelfor man kjøper på butikken?
har platy yngel je nå mater med knust flakfor, men vet ikke om dette er det beste??
Platy kan fint spise vanlig knust flakfôr. Jeg var en tur i kjøleskapet og sjekket innholdet på vanlig TetraMin og TetraMin junior og det var bare minimale forskjeller annet enn størrelsen på flakene. Det skulle derfor ikke være noe problem å fôre med knust voksenfôr.

Jeg gir mine yngel (riktignok ikke platy) avskallet artemia-egg i tillegg til knust flakfôr når de er store nok. Avskallede artemia-egg er veldig næringsrike og flott yngelfôr, men pass på å ikke forveksle de med vanlige artemia-egg som må klekkes før bruk.
er det noe playten å burde få?
har gitt di frosene røde mugglarver (en pitteliten bit)
di elsker det=) og er komisk og se den lille fisken, men en lang stor larve i munnen:P hehe
Det er ikke absolutt nødvendig, spesielt ikke til platy-yngel som spiser det meste uansett, men veldig bra yngelfôr er det så om du har lyst til å gi den litt forandring så kan du jo få tak i litt. Det er ikke alle butikker som fører det, men nettbutikkene har. Nå høres det jo ut som den allerede får litt variert kost så jeg ville ikke bekymret meg så veldig
Tilfeldig bekjentskap
© Graham Ramsay
Reklame for plussmedlemskap