- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Fôring av maller
Fôring av maller
Jeg har nettopp begynt å prøve ut litt grøntfôr som agurk og squash til mallene mine. Har ca. 15 stk som er rundt et halvt år gamle nå og de virker da å spise det med god apetitt.
Spørsmålene er:
Hvor ofte bør jeg mate med dette og burde jeg også mate dem med andre ting for at de skal få i seg riktige mengder med de riktige næringsstoffene?
Og:
Hvor lenge kan grønnsaker ligge i karret? Jeg har lest max 24 timer et sted.
Spørsmålene er:
Hvor ofte bør jeg mate med dette og burde jeg også mate dem med andre ting for at de skal få i seg riktige mengder med de riktige næringsstoffene?
Og:
Hvor lenge kan grønnsaker ligge i karret? Jeg har lest max 24 timer et sted.
Postet 30.08.11 kl 22:44
Du kan godt gi de agurk hver dag. Squash har jeg opplevd at kan misfarge vannet, så det hadde jeg ikke gitt like ofte.
Du skriver ikke noe om hva slags maller du har..
Uansett hadde jeg gitt de andre ting også. Tetra Discus, malletabletter, vanlig flakfor....
Max 24 timer er vel greit å gå utifra, selv om agurken i noen kar kan bli dårlig lenge før det... Men da ser du det gjerne på den...
Du skriver ikke noe om hva slags maller du har..
Uansett hadde jeg gitt de andre ting også. Tetra Discus, malletabletter, vanlig flakfor....
Max 24 timer er vel greit å gå utifra, selv om agurken i noen kar kan bli dårlig lenge før det... Men da ser du det gjerne på den...
Postet 30.08.11 kl 22:54
Jeg går ut ifra at det er en slik det er snakk om. Det var i hvert fall det selger sa
Nå bruker jeg å tre dem på trepinner og bruker en mynt som søkke. Er mynt noe som kan påvirke pH?
Nå bruker jeg å tre dem på trepinner og bruker en mynt som søkke. Er mynt noe som kan påvirke pH?
Postet 30.08.11 kl 23:02
Postet 30.08.11 kl 23:07
Postet 30.08.11 kl 23:10
Postet 30.08.11 kl 23:28
Black_Flysbare tre agurken på en skje eller gaffel. Eller kjøp deg en sugekopp med ett feste du kan feste de fast på. Squash gjør også vannet mitt mer møkkete og har tettet ett innvendig filter to ganger.. Prøv også frossen spinat. Lykke til.
Hvordan klarer du å gi frossen spinat til bunnlevende dyr? Den løser seg jo bare opp og blir flytende rundt i vannet.Masse spinat over alt :P Rekene liker det, men det blir ikke pent... Har prøvd å ordne et nett å ha den i og feste til en skje så det synker, men det blir ikke skikkelig ordning på. Tips?
Postet 31.08.11 kl 09:55
Freke[QUOTE=Black_Flys]bare tre agurken på en skje eller gaffel. Eller kjøp deg en sugekopp med ett feste du kan feste de fast på. Squash gjør også vannet mitt mer møkkete og har tettet ett innvendig filter to ganger.. Prøv også frossen spinat. Lykke til.
Hvordan klarer du å gi frossen spinat til bunnlevende dyr? Den løser seg jo bare opp og blir flytende rundt i vannet.Masse spinat over alt :P Rekene liker det, men det blir ikke pent... Har prøvd å ordne et nett å ha den i og feste til en skje så det synker, men det blir ikke skikkelig ordning på. Tips?
Når den løser seg opp så synker spinaten ned. I det ene akvariet må den løses opp først, da det er for sterk strøm i overflaten. Har du små akvarium er det kanskje litt mye med en bit, men kutte av litt. Snegler, ancistruser, ottoer, banjomaller, grenmaller, corydoras, noen tetraer og de fleste andre maller spiser på det. Til og med scalarer spiser litt. Så blir ikke mye som ligger igjen etter noen minutter her.
Espen
Postet 31.08.11 kl 12:16