Kardinaltetra..nye i akvariet.. spiser veldig lite..

Har fått skaffet meg 6 stk kardinal tetra til mitt akvarium.. de har nå vært der i 3 dager og de virker ikke noe særlig intr i maten jeg gir dem.. er dette normalt? eller liker de ikke maten jeg gir dem?
Forer dem med Tetra Pro.. har prøvd bare bittelitt en gang om dagen, men virker som om det meste synker til bunns til slutt og bare blir liggende?
Hei
Noen fisker kan være litt stae og ikke spise, prøv og gi de frossene mygglarver, du får det i dyrebutikken. Kardinaltetraene er veldig glad i mygglarver. Mine kardinaltetraer får mye mygglarver og pellets, tror faktisk ikke at de spiser noe særlig flakkfòr. Når det er sesong for mygglarver kan du jo fange noen levende selv og gi til fisken. Men gi de variert mat, så blir de vandt til noe annet også.
Mine sluker Tetra pro og mygglarver, brimeshrimps.
okei, da venter vi en dag eller to til, så ser vi om de begynner spise.. ellers blir det larver.. sikkert litt forvirret etter flyttingen fra butikk til mitt akvarium også..
Ja det er kanskje greit og vente noen dager. Stimer Kardinaltetraene dine noe særlig? Mine er ikke så flinke til og stime, men nå har jeg kun 8 stk hadde 10 men noen gikk dessverre bort. Har hørt at rødmunnstetraen "lærer" eller hjelper til så kardinaltetraen stimer i stor grupper. Men jeg er ikke helt sikker.
jeg har bare 6 stk, disse holder seg til enhver tid sammen i en liten stim.. men som sagt, har kun hatt de i 3 dager..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap