- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Fore med levende tubifex
Fore med levende tubifex
Noen som har erfaringer med å fore med levende tubifex?
Har før sett tubifex i granulat/flakfor, og da tenker jeg at det burde være supert med levende tubifex.
I tilleg til at det er utrolig enkelt å opprettholde nødvendig mengde, så er det også gratis.
Hvordan kan man(kan man ikke?) sammenligne tubifex med artemia, fks?
Har før sett tubifex i granulat/flakfor, og da tenker jeg at det burde være supert med levende tubifex.
I tilleg til at det er utrolig enkelt å opprettholde nødvendig mengde, så er det også gratis.
Hvordan kan man(kan man ikke?) sammenligne tubifex med artemia, fks?
Postet 02.10.11 kl 16:12
Postet 02.10.11 kl 18:15
Har prøvd å sett etter oppskriften, men finner ikke. Ser ut som man må bestille egg/yngel.
For min del, så fikk jeg tubifex som et resultat av at jeg prøvde å dyrke alger. En 64Liter med lys døgnet rundt, uten varmekolbe, uten filtrering. Tilsatte gammelt utgått flakfôr og sukker.
I starten blomstret det opp ekstremt mye planarier og nematoder. Etter 2-3uker kom tubifex..
Hadde ingen vannbytter, annet enn at jeg fylte opp vann ettersom det dampet..
For min del, så fikk jeg tubifex som et resultat av at jeg prøvde å dyrke alger. En 64Liter med lys døgnet rundt, uten varmekolbe, uten filtrering. Tilsatte gammelt utgått flakfôr og sukker.
I starten blomstret det opp ekstremt mye planarier og nematoder. Etter 2-3uker kom tubifex..
Hadde ingen vannbytter, annet enn at jeg fylte opp vann ettersom det dampet..
Postet 02.10.11 kl 18:18
Endret: 02.10.11 kl 18:19
Microfex
Du får kjøpt startkultur av Microfex som er litt mindre enn Tubifex, sjekk springhalen.dk for mer info... Disse gjør samme susen for mindre fisk.
Jeg holder mine i grøntvann sammen med dafnier...
Jeg holder mine i grøntvann sammen med dafnier...
Postet 02.10.11 kl 18:33
Postet 02.10.11 kl 18:50
Coryer og mindre fisk digger Tubifex og dafnier når jeg forer med det. Apisto yngel vokser bra på slik mat også.
Hvis du tar grus og vann fra et godt innkjørt kar så kan du nok klare å dyrke dem frem med overkill foring osv. Fikk det jeg tror var Tubifex på denne måten en gang...da "vokste" de opp fra grusen i karet langs glasset...
Hvis du tar grus og vann fra et godt innkjørt kar så kan du nok klare å dyrke dem frem med overkill foring osv. Fikk det jeg tror var Tubifex på denne måten en gang...da "vokste" de opp fra grusen i karet langs glasset...
Postet 02.10.11 kl 19:18
Postet 02.10.11 kl 19:40