Jeg har noen sære badis badis og sommerfugl ciklider og trenger litt råd ang foring.

Jeg har to badis badis og disse er veldig kresne på maten, samt de bruker tid på å spise. Per dags dato blir mine to håndforet med frosne røde mygglarver. Dette fungerer jo greit siden jeg passer på at de to får mat først( det er så og si de eneste fiskene oppi her som er trygge nok til å komme opp til hånda mi).

Men så har jeg en liten gjeng med bolivianske sommerfugl ciklider. Disse har jeg også foret med røde mygglarver, fått med meg at det er en "myte" ang røde mygglarver og sommerfugler, men mine lever enda.

Hvor ofte skal jeg fore med røde mygglarver? Har gitt mine badis nesten daglig nå. Og 2-3 ganger i uka i hele karet. Alle fiskene og rekene liker jo mygglarvene så er jo fest oppi der. Noen av de andre sortene spiser også flak. Men kan fiskene overleve på kun røde mygglarver og en slags frossen artemia/reke blanding? De får også ganske godt med erter, gulerøtter, mango etc oppi der. Alt ettersom hva jeg har i hus. Og sommerfuglene, kuhli ålene og SAE syns dette er veldig stas.

Er relativt fersk i farget nå. Har en 80 l under innkjøring også nå for badisen blir bittelitt sky når perleguramiene styrer fælt inni der så tenkte de kunne få en egen tank med noen andre rolig fisk.

Litt redd for at jeg forer feil i forhold til fiskene jeg har og vil jo gjerne at alle de forskjellige fisketypene jeg har skal få alt de trenger.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap