Holdbarhet på tørrfor

Hei !
Har noen svar på om vanlig tørrfor/tabletter til ferksvannsfisk holder seg bedre i kjøleskap etter åpnet pakke ?
jeg ville bare ha oppbevart foret i vanlig romtemperatur!
Hold det tørt så det ikke trekker til seg fukt. Jeg ville også holdt det i romteperatur.
Lido
Hei ! Har noen svar på om vanlig tørrfor/tabletter til ferksvannsfisk holder seg bedre i kjøleskap etter åpnet pakke ?

Min erfaring tilsier at flakfor til akvariefisker - som de fleste andre matvarer - best oppbevares i kjøleskap.

Følgende er sakset fra The aquariumwiki.com:

"Once unsealed the product's vitamins will rapidly lose their nutritional value. The product should be disposed off after 3 months. Keep in the refrigerator if you wish it to last 6 months."

Altså:

(Når forpakningen er åpnet, vil vitaminene raskt miste sin ernæringsverdi. Foret bør kastes etter tre måneder. Sett det i kjøleskap om du vil bevare det i 6 måneder.)

Stephan

Fint, da bruker jeg kjøleskapet til fiskefor (hvis kona tillater det
Hvaa?? 3 måneder? Jeg har jo knapt brukt en fjerdedel av boksen og jeg har da sikkert hatt den i over et halvt år. :-s
Grapejuice
Hvaa?? 3 måneder? Jeg har jo knapt brukt en fjerdedel av boksen og jeg har da sikkert hatt den i over et halvt år. :-s

Da må du nok regne med at ernæringsverdien er sterkt redusert. Hvis du bruker to år på å tømme boksen, burde du kanskje vurdere å kjøpe mindre forpakninger.

Stephan
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap