Alligatorgjedde.

har prøvd ciklidepellets, men det rører han ikke.. hørt at røde mygglarver er bra, noen som vet om noe mere?
Håper du vet litt om fisken du har skaffet deg nå.
Denne fisken bør ha 7-8000 liter minst og helst mer som 10-15000 liter vis ikke mer.
Regner egentlig med du ikke har så stort kar, denne fisken skal ha levende fisk.
Det er egentlig ikke lov å fore med levende for i Norge.
Denne fisken skal ha ekstrem sirkulasjon og filtrering, de griser mye.

De blir opp til 3 meter lange og kan veie 130 kilo.

Forstår ikke at butikker i det hele tatt kan selge denne fisken

Her er AF-profilen til alligator gjedden.
Du skal helst fore med fisk, sei, gjedde, ørret osv. Enten så fisker du det selv eller så er butikken valg nr 2.
Ser jo ut som en gunstig akvariefisk
Denne arten er også truet av overfiske!
Ser den største tatt med pil og bue er 166kg!
De vokser hele livslengden og kan bli opptil 75 år under optimale forhold!
BTW Lepisosteus platyrhincus som her er oppgitt til å være alligator gjedde er florida gjedde som det står som alternativt navn.. den blir max ca 130 lang.. alligatorgjedde heter: Atractosteus spatula og denne blir over 3 meter. Lepisosteus spatula er ett annet navn for alligator gjedde.. men Lepisosteus platyrhincus er alltså ikke alligator gjedde, men florida gjedde.. samme familie, men mye mindre og ikke samme farge. Sisstnevnte selges endel under navnet alligator gjedde til akvarier.. men det er alltså feil. Er fisken din lik den i fiskebasen her, så er det alltså ikke alligator gjedde..
Andreas Rød
har prøvd ciklidepellets, men det rører han ikke.. hørt at røde mygglarver er bra, noen som vet om noe mere? :)

spiser nokk ikke pellets eller vandelig akvariefisk mat denne nei, om du ikke har levende fisker og gi han kan jo du teste kjøpe slik fiskefile i butikken og kaste nedi ein bit til han og se om han tar den.

http://www.monsterfishkeepers.com/ der får du sikkert mer hjelp da det er flere som har den der..
Emil Engø
Håper du vet litt om fisken du har skaffet deg nå. Denne fisken bør ha 7-8000 liter minst og helst mer som 10-15000 liter vis ikke mer. Regner egentlig med du ikke har så stort kar, denne fisken skal ha levende fisk. Det er egentlig ikke lov å fore med levende for i Norge. Denne fisken skal ha ekstrem sirkulasjon og filtrering, de griser mye. De blir opp til 3 meter lange og kan veie 130 kilo. Forstår ikke at butikker i det hele tatt kan selge denne fisken :( [URLBLOCK1]

dem blir skjeldent mere enn 30--40 cm i ett akvarie.
Florida gjedde tenker du på da? Om de slutter å vokse så er det forde de dør.. pga for lite plass.. Begge typene vokser hele livet.. De skal ikke slutte å vokse om de er friske og har plass..

Finnes masse eksempler på alligator gjedde som er over metern i akvarie.. OM de har plass nok..

Har du alligator gjedde eller florida gjedde? Rimelig stor str forskjell..
Andreas Rød
dem blir skjeldent mere enn 30--40 cm i ett akvarie.

Har du tenkt over hvorfor den ikke blir større i akvarium?
Alligatorgjedde
Min tar ikke annet enn levende.Hadde jeg ikke foret den med det hadde den sultet ihjel.
Syns ikke du skal sitte og skryte av sånt. Det er forbudt å fôre med levendefôr.
Sitter ikke og skryter av noen ting,han spør hva han kan fore sånn fisk med og det er ikke mye annet de tar.Jeg har solgt min og den blir hentet i løpet av noen dager.Jeg syntes heller ikke det er noen særlig og fore den med det den trenger for og overleve lenger.Men da skulle det heller ikke vært lov og selge fisk som kun tar levendefor hvis det ikke er lov og fore dem med det.
Hekta
Men da skulle det heller ikke vært lov og selge fisk som kun tar levendefor hvis det ikke er lov og fore dem med det.

Ansvarsfraskrivelse?

Det er mange fisk som hadde vært bedre å latt være i det fri, men som selges i bøtter og spann i akvarieindustrien. Dog kan man ikke skylde på selgerne... de selger bare det som selger! Det er kunden som tar valget og velger å kjøpe noe som overhodet ikke hører hjemme i et akvarium, og som man er dyreplager og bryter loven for å fòre.

Hekta
Min tar ikke annet enn levende.Hadde jeg ikke foret den med det hadde den sultet ihjel.

min tar reker
Proxor
om du ikke har levende fisker og gi han kan jo du teste kjøpe slik fiskefile i butikken og kaste nedi ein bit til han og se om han tar den.

Hekta

Minner nok en gang på at det er satt et særlig forbud mot å fore med levende dyr i dyrevelferdsloven og at alle brukere av Akvaforum har godtatt at de ikke skal legge inn innlegg/tråder som handler om ulovlig dyre/fiskehold og ulovlig behandling av dyr/fisk iflg. gjeldende lovverk.

Og for de som undrer seg hvorfor det er slik jf at det er jo naturlig osv. I det øyeblikket du påtar deg et ansvar for et dyr som er definert i dyrevelferdsloven forplikter du å gi de dyrene du holder et forsvarlig stell. Dette skal da tuftes på at dyr har egenverdi uavhengig av den nytteverdien de måtte ha for mennesker. Dyr skal behandles godt og beskyttes mot fare for unødige påkjenninger og belastninger.

Hvis du da kjøper et dyr som du ikke kan sørge for, slik at du ikke kan oppfylle at dyr skal bare holdes hvis de kan tilpasse seg holdet på en dyrevelferdsmessig forsvarlig måte er dette et brudd mot dyrevelferdsloven..

Du som akvarist skal sikre at dyr holdes i miljø som gir god velferd ut fra artstypiske og individuelle behov, herunder gi mulighet for stimulerende aktiviteter, bevegelse, hvile og annen naturlig atferd. Dyrs levemiljø skal fremme god helse og bidra til trygghet og trivsel.

Det kan neppe sies at at dette er mulig med disse artene som er omtalt her og tråden stenges derfor.
Tilfeldig bekjentskap
© RunarH
Reklame for plussmedlemskap