- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Hvilke typer tørfor bruker dere?
Hvilke typer tørfor bruker dere?
Postet 26.11.11 kl 19:46
Postet 26.11.11 kl 19:55
Endret: 26.11.11 kl 19:56
Postet 26.11.11 kl 19:56
Postet 26.11.11 kl 20:17
Endret: 26.11.11 kl 20:18
Postet 26.11.11 kl 21:58
Av tørrfor bruker jeg Tetra crisp grønt med spirulinakjærne som forurenser utrolig lite, Jbl krill i både flakfor og granulat, Tetra bits (discus for) , JBL tabimin, både den grå serien og den gule, og ikke minst credo sitt oppvekstfor som er laget av fiskemel, rekemel og akkarmel. Jeg bruker også en del spirulila for.. alt etter fisken og deres behov.
Postet 26.11.11 kl 23:17
Postet 27.11.11 kl 00:20
E-DahlAv tørrfor bruker jeg Tetra crisp grønt med spirulinakjærne som forurenser utrolig lite, Jbl krill i både flakfor og granulat, Tetra bits (discus for) , JBL tabimin, både den grå serien og den gule, og ikke minst credo sitt oppvekstfor som er laget av fiskemel, rekemel og akkarmel. Jeg bruker også en del spirulila for.. alt etter fisken og deres behov.
Tetra crisp grønt med spirulinakjærne: er dette vegetabilsk hovedfor? kan fisker med små munner spise det, eller er det for hardt?
Postet 27.11.11 kl 00:24
Postet 27.11.11 kl 00:29
Postet 27.11.11 kl 01:58
Postet 27.11.11 kl 02:33
Postet 27.11.11 kl 02:45
Oppdatert liste av hva jeg har, og hva de er tenkt som
Bruker :
Tetra min - hovedfor
Tetra Min granulates - hovedfor som avveksling
Tetra Discus - for variasjon
Tetra Tips - til alle, coryene liker godt dette, ancistriser også
Tetra Betta - skal gi pen farge på røde fisk
JBL Novo crabs - skal være bra til bunnfisk og snegler
JBL Novo pleco - hovedsaklig til ancistrusene og coryer
JBL Novo Prawn - skal være bra til alle også sneglene
Nutron Baby - i tilfelle fiskebarn.
Sera Vipagran hovedfor - som en avveksling
Ser dere noe som umiddelbart mangler? vegetabilsk for til de vanlige fiskene kanskje. gir ikke levende for, eller annet enn det som står i listen, bortsett fra agurk.
Bruker :
Tetra min - hovedfor
Tetra Min granulates - hovedfor som avveksling
Tetra Discus - for variasjon
Tetra Tips - til alle, coryene liker godt dette, ancistriser også
Tetra Betta - skal gi pen farge på røde fisk
JBL Novo crabs - skal være bra til bunnfisk og snegler
JBL Novo pleco - hovedsaklig til ancistrusene og coryer
JBL Novo Prawn - skal være bra til alle også sneglene
Nutron Baby - i tilfelle fiskebarn.
Sera Vipagran hovedfor - som en avveksling
Ser dere noe som umiddelbart mangler? vegetabilsk for til de vanlige fiskene kanskje. gir ikke levende for, eller annet enn det som står i listen, bortsett fra agurk.
Postet 27.11.11 kl 16:04
Postet 27.11.11 kl 17:30
Det var en god ide
Gir de litt ulikt hver dag, så det ikke blir for ensidig. Mygg larver og slikt har vi ikke prøvd oss på. Husker jeg kjøpte for mange mange år siden noen små terningen med noe som het Tubifex, eller noe sånt, men det ble bare ekkelt, masse lange marker eller noe som fløt rundt i vannet. Hehe mamma fikk helt noia, så det ble kastet ganske fort.
Gir de litt ulikt hver dag, så det ikke blir for ensidig. Mygg larver og slikt har vi ikke prøvd oss på. Husker jeg kjøpte for mange mange år siden noen små terningen med noe som het Tubifex, eller noe sånt, men det ble bare ekkelt, masse lange marker eller noe som fløt rundt i vannet. Hehe mamma fikk helt noia, så det ble kastet ganske fort.
Postet 27.11.11 kl 17:32
Postet 27.11.11 kl 17:55
Postet 27.11.11 kl 19:03
finnes i tørket men disse ville jeg ikke gitt til småfisk. prøvd det og de sliter med å få det ned siden de ikke deler seg og er for støre for en småfisk. her gikk en og "choket" på dette og da gikk den i søpla.
frosne mygglarver kjøper jeg fra finafisken. blir som en isbrettsak. har pose på hånda mi og knekker av. så legger jeg det i en plaskopp med skje. og lar det løse seg opp i litt akvarievann. så deler jeg ut per kar. fiskene mine er aldri så lykkelig som når de får frossent for av ymse slag.
frosne mygglarver kjøper jeg fra finafisken. blir som en isbrettsak. har pose på hånda mi og knekker av. så legger jeg det i en plaskopp med skje. og lar det løse seg opp i litt akvarievann. så deler jeg ut per kar. fiskene mine er aldri så lykkelig som når de får frossent for av ymse slag.
Postet 27.11.11 kl 19:22
Terje:
Jeg har logget inn på alle grossistene og det ser ut som granulatet ikke er å oppdrive lengre. Kanskje derfor vi ikke har hatt dette inne den siste tiden. JBL premium har kommet med en ny granulat, men denne inneholder bare 10% krill.. Synd dette, fiskene mine elsker krill granulat, både i saltvann og ferskvann. Jeg får fortsette på flakforet av krill, og se om jeg finner noe som er like bra.
Jeg skal prøve dette nye som er komment , iallefall til ferskvannsfisken så får heller fiskene gi beskjed om dette er bra eller ikke.
Jeg har logget inn på alle grossistene og det ser ut som granulatet ikke er å oppdrive lengre. Kanskje derfor vi ikke har hatt dette inne den siste tiden. JBL premium har kommet med en ny granulat, men denne inneholder bare 10% krill.. Synd dette, fiskene mine elsker krill granulat, både i saltvann og ferskvann. Jeg får fortsette på flakforet av krill, og se om jeg finner noe som er like bra.
Jeg skal prøve dette nye som er komment , iallefall til ferskvannsfisken så får heller fiskene gi beskjed om dette er bra eller ikke.
Postet 27.11.11 kl 20:29
Jeg leter her inne etter mat, men finner ikke det som dere skriver om..
http://www.aquamanias.no/kategori.php?kategori=197&subkategori=11
Her er et sammendrag fra tråden :
Noe med krill fra JBL
tetra sine Crisps eller flkafor med spirulina
Den grå premium serien til JBL har både krill som flak og granulat.
Tetra crisp grønt med spirulinakjærne som forurenser utrolig lite
Er dette egentlig samme sort mat, eller er det snakk om mange ulike sorter? man må jo prioritere litt.
http://www.aquamanias.no/kategori.php?kategori=197&subkategori=11
Her er et sammendrag fra tråden :
Noe med krill fra JBL
tetra sine Crisps eller flkafor med spirulina
Den grå premium serien til JBL har både krill som flak og granulat.
Tetra crisp grønt med spirulinakjærne som forurenser utrolig lite
Er dette egentlig samme sort mat, eller er det snakk om mange ulike sorter? man må jo prioritere litt.
Postet 06.12.11 kl 21:54
Endret: 06.12.11 kl 21:56