Variert for til kampfisk og guppy

Jeg har nå fått meg to kampfisker gutter og så har jeg 8 guppyer. Dem spiser godt det flakforet jeg har til dem, men tenker det blir veldig kjedelig i lengden.

Har dere noe forslag til variert for jeg kan gi dem ? helst for jeg kan få kjøpt til en ikke allt for dyr penge i dyrebutikken da jeg også har 13 kaniner som trenger penger til mat også (A)

Å er det noe man kan finne om sommeren ute man kan gi ? Jeg ble tipset om att Maur var fin kampfisk mat, stemmer det?
Frosne mygglarver. Fåes som regel i dyrebutikken. Dette er veldig stas for kampfisken her.
Mygglarver er en fin ting kan kjøpes om vinteren hvis ikke du har fange nok om sommeren. Røde og svarte mygglarver finner du i små kulper og sakte rennende bekker. Fiskene elsker dette!!
Jeg ville ikke matet med maur.

Jeg mater min kampfisk med frosne røde mygglarver (kjøpes hos dyrebutikk. Alle har på bakrommet i en fryser), Ocean Nutrition Attison Betta (og betta pro). Jeg finner bare flakfor til kampfisker i dyrebutikker. Attison Betta kjøpes hos webzoo eller aquamanias. Husk å spørre om frakt.
takker da blir jeg kjøpen mygglarver til dem Kan guppyer også få det?
Det kan ikke jeg svare på men guppy spiser vel alt den får.

Vær obs på at røde mygglarver kan gi sterke allergiske reaksjoner (1 av 3 "er" allergisk). Ta på deg 1 brødpose på hver arm mens du brekker en liten bit av den frosne mygglarven og legger den i en kopp med vann fra akvariumet. (Denne koppen bør kun brukes til akvariumet) Selv bruker jeg Q-tips for plukke ut 1 og 1 mygglarve å mater med. Det frarådes å brukes luftstein(slik som lager masse bobler) i akvariumet når du mater, grunnet allergi.

Røde mygglarver bør aldri brukes som hovedfor men heller 2 ganger i uka kansje
Ja, jeg vet, jeg får utslett over hele meg av det å blir dårlig. hadde øreåler som fikk det å da fant jeg ut at det temlig fort. Så jeg pakker godt inn hendene mine ¨å det ligger inne i 2 plastposer i fryseren.
Tunfisk biter
Røde mygglarver bør aldri brukes som hovedfor men heller 2 ganger i uka kansje

Det står på pakken at det er fint hovedfôr (merket "Fina Fisken", gule pakninger)

Jeg er ikke gjerrig med de røde mygglarvene, og mine fisk får det langt oftere enn 2 ganger i uka.
Jeg ville vært forsiktig med røde mygglarver. Kaskje foret med det én gang i uken, som snacks, men ikke mer. Frossen artemia og mysis er bedre å bruke som hovedfor, gjerne supplementert med kvalitets-flakfor.
Tilfeldig bekjentskap
© © Trym Andreassen 2005
Reklame for plussmedlemskap