- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Blir det for mye artemia?
Blir det for mye artemia?
Postet 07.12.11 kl 21:58
Endret: 07.12.11 kl 22:03
Artemia dør etter en stund når de kommer i ferskvann, så da synker de til bunnen. Bruk gjerne noen eplesnegler som går og rydder på bunnen av akvariet så slipper du å bekymre deg for å fore for mye Når jeg hadde yngel på ancistrus brukte eg bare JBL sine synketabletter, artemia har en tendens til å trekke oppover i akvariet siden disse trekkes mot lyset.
Postet 07.12.11 kl 22:07
Postet 07.12.11 kl 22:12
Postet 07.12.11 kl 22:20
Takk for svar )
Jeg leste i denne artikkelen at man kunne mate ancistrus med nyklekket artemia.
Har ikke sett magene til Ancistrusene så gode og runde før, så det ser iallefall ut som de likte artemiaen godt.
Ja, det har jeg allerede gjort. Leste det i en tråd lagd av Mona O, om jeg ikke husker helt feil. Og det har funket strålende. : D
Jeg leste i denne artikkelen at man kunne mate ancistrus med nyklekket artemia.
Ancistrus - litt mer enn bare en algespiserEtter en tid vil du som akvarist finne mange miniatyr-Ancistrus i akvariet ditt. Her kommer da rollen til akvaristen inn, nemlig å ha mat tilgjengelig. De første dagene er ikke tennene utviklet, og det er derfor begrenset hva de kan spise - det må være mykt. Et kokt salatblad er fint. Selv bruker jeg gjerne [I]nyklekket artemia[/I] og vegetabilske fórtabletter som løser seg opp i vann.
Har ikke sett magene til Ancistrusene så gode og runde før, så det ser iallefall ut som de likte artemiaen godt.
Marita EkdahlDet må også være mørkt i karet med bare en liten glippe lys nederst for å få artemiaen ned til bunnen, de svømmer jo etter lyset. Men maller trenger ikke dette nei, de liker best grønnsaker :)
Ja, det har jeg allerede gjort. Leste det i en tråd lagd av Mona O, om jeg ikke husker helt feil. Og det har funket strålende. : D
Postet 07.12.11 kl 22:32
Endret: 07.12.11 kl 22:32
Tonje_RArtemia dør etter en stund når de kommer i ferskvann, så da synker de til bunnen. Bruk gjerne noen eplesnegler som går og rydder på bunnen av akvariet så slipper du å bekymre deg for å fore for mye:) Når jeg hadde yngel på ancistrus brukte eg bare JBL sine synketabletter, artemia har en tendens til å trekke oppover i akvariet siden disse trekkes mot lyset.
Det var betryggende, da kan jeg senke skuldrene litt Tror kanskje jeg tar et lite vannbytte i morgen, for de forurenser sikkert litt når de dør, og ikke blir spist...
Men, disse eplesneglene, er ikke disse litt "skumle" for yngelen? :o
Postet 07.12.11 kl 22:36
Postet 08.12.11 kl 22:05