Blir det for mye artemia?

Hei
Jeg er fersking med det å mate med artemia og har nettopp (første forsøk) prøvd å mate mine ancistrus-yngel med dette. Men jeg er redd det kanskje har blitt litt for mye artemia. :o

Ser det veldig ille ut, eller gjør det kanskje ikke noen skade å mate så mye, hvis det har blitt for mye?

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Artemia dør etter en stund når de kommer i ferskvann, så da synker de til bunnen. Bruk gjerne noen eplesnegler som går og rydder på bunnen av akvariet så slipper du å bekymre deg for å fore for mye Når jeg hadde yngel på ancistrus brukte eg bare JBL sine synketabletter, artemia har en tendens til å trekke oppover i akvariet siden disse trekkes mot lyset.
Vet ikke helt hvorfor du mater Ancistrus yngel med levende artemia når de har best av grøntfor...

Gi dem heller malletabletter, spinat/rosenkål i små biter...
Det må også være mørkt i karet med bare en liten glippe lys nederst for å få artemiaen ned til bunnen, de svømmer jo etter lyset.

Men maller trenger ikke dette nei, de liker best grønnsaker
Takk for svar )

Jeg leste i denne artikkelen at man kunne mate ancistrus med nyklekket artemia.

Ancistrus - litt mer enn bare en algespiser
Etter en tid vil du som akvarist finne mange miniatyr-Ancistrus i akvariet ditt. Her kommer da rollen til akvaristen inn, nemlig å ha mat tilgjengelig. De første dagene er ikke tennene utviklet, og det er derfor begrenset hva de kan spise - det må være mykt. Et kokt salatblad er fint. Selv bruker jeg gjerne [I]nyklekket artemia[/I] og vegetabilske fórtabletter som løser seg opp i vann.

Har ikke sett magene til Ancistrusene så gode og runde før, så det ser iallefall ut som de likte artemiaen godt.

Marita Ekdahl
Det må også være mørkt i karet med bare en liten glippe lys nederst for å få artemiaen ned til bunnen, de svømmer jo etter lyset. Men maller trenger ikke dette nei, de liker best grønnsaker :)

Ja, det har jeg allerede gjort. Leste det i en tråd lagd av Mona O, om jeg ikke husker helt feil. Og det har funket strålende. : D
Tonje_R
Artemia dør etter en stund når de kommer i ferskvann, så da synker de til bunnen. Bruk gjerne noen eplesnegler som går og rydder på bunnen av akvariet så slipper du å bekymre deg for å fore for mye:) Når jeg hadde yngel på ancistrus brukte eg bare JBL sine synketabletter, artemia har en tendens til å trekke oppover i akvariet siden disse trekkes mot lyset.

Det var betryggende, da kan jeg senke skuldrene litt Tror kanskje jeg tar et lite vannbytte i morgen, for de forurenser sikkert litt når de dør, og ikke blir spist...

Men, disse eplesneglene, er ikke disse litt "skumle" for yngelen? :o
Har enda ikke sett en eplesnegl prøve å ta levende fisk, så tviler sterkt på at de er en trussel for yngelet. De er jo ikke akkurat de raskeste disse sneglene så yngel som evnt kommer i veien skvetter nok fort unna
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap