Hvor mye natron til artemia?

Hei,hvor mye natron bruker dere for og få riktig ph til artemiaklekking??
Det klekker så få når jeg klekker artemia at jeg tror jeg enten har for høy ph eller for lav,jeg bruker ca.1 ts.
Med natron kan man ikke få høyere ph enn til 8.2 (eller var det 8.3?) Det er fint nivå til artemiaklekking, det. Jeg bruker vel en halv teskje natron eller noe sånt til trekvart liter vann når jeg klekker artemia. Om det slumper til å bli en hel teskje gjør det ingenting. Ph'en når ikke høyere enn 8.2 likevel. Jeg har ph på mellom 7.5 og 8 i kranvannet her jeg bor.

Hvis du opplever dårlig klekkeprosent, bør du sjekke temperaturen. Vent til ca 12 timer etter at klekke-satsen ble satt, og mål tempen. Den skal være ca 28 grader. Blir det for varmt, blir eggene kokt, ikke klekt. Likeledes kan for kaldt vann gi dårlig klekkeprosent.

Kvaliteten på eggene er vel hovedgrunnen til at man får dårlig resultat. Det selges artemiaegg i mange forskjellige kvaliteter, og prisen gjenspeiler gjerne kvaliteten.
Kjøp aldri artemiaegg i plastposer med ziplock-åpning. De er ikke tette nok, og eggene blir fort dårlige. De skal helst kjøpes i hermetisk lukkede bokser med høy kvalitet, som denne her f.eks eller denne som har enda høyere klekkeprosent (jeg har Sanders).

Artemiaegg må oppbevares helt tørt, i tettsluttende boks med luft-tett lokk så ingen fukt overhodet kommer til. Det beste er å ha bare f.eks. en ukes dose liggende i en boks i romtemperatur, og så legge resten i like tett boks i fryseren. I fryseren kan de vare nesten evig, hvis de bare ligger i tett nok boks og ikke fukt kommer til.
Fukt er eggenes verste fiende, det ødelegger fort eggene!
Takk for raskt svar,her var det mye bra og ta med seg
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap