De andre fiskene spiser all maten til mallene

Kjøpte to små nydelige ancistruser (?) i dag og ga dem en halv tablett med mat. Men de andre fiskene (guppier og platyer ) kastet seg over maten og har nå spist kontinuerlig i en halv time. Er litt bekymret for at dette blir feil for alle parter, og for vannverdiene..? Noen råd fra dere mer erfarne?
Guppyer og platyer, er Omnivore, altså altetende, de spiser både planter og kjøtt.
de kan lett utrydde alt av lettspiste planter.

Gi heller mallene dine agurk Ol. da blir det mindre rot, og guppyene spiser den ikke opp før mallene for smake

jeg pleier å gi vanlig tørrfor til fiskene, og mens de spiser, så slipper jeg også nedi tabletter til mallene.

Mine ansistruser er så tøffe i trynet at de ikke har problemer med å få i seg mat. Og coryene vimser nå rundt og spiser her og der.

Men alle fiskene liker disse tablettene, og napper rundt hvis de får tak i en
squash er også en god slager til mallene
Siden maller oftest er "natteranglere" kan du med fordel fore de rett før lyset slås av. Større sjangs for at de får ha maten sin i fred da.
Takk for svar alle sammen. Fordelen med disse tablettene er at for første gang siden jeg fikk de så ser platyene ut som at de er mette. Og malene ligger klistret til en Stein og virker happy
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap