Mate fiskene med rogn fra reker?

Vi hadde reker til middag idag (salvannsreker) og nesten allle rekene hadde rogn, så slo det inn en tanke: "Kan jeg mate fiskene med rognen".
Så da lurer jeg på går dette?
Det er i hvertfall mange som mater fisk med hele reker. Så hvorfor ikke prøve ??

Takk for svar
men vil være helt sikker på at det ikke kan skade fiskene eller vannet før jeg hiver det oppi
Ok, det kjønner jeg absulut at du vil være helt sikker. Men selv så kunne jeg ikke skjønne at det var farlig da fisk spiser rognen til alt muligrart som lever i karet uten å bli syke.
Men kan nok være lurt å skylle det først.

Men jeg vill ikke ha skylden hvis karet ser forferdelig ut etterpå.
palett chikliden
Ok, det kjønner jeg absulut at du vil være helt sikker. Men selv så kunne jeg ikke skjønne at det var farlig da fisk spiser rognen til alt muligrart som lever i karet uten å bli syke. Men kan nok være lurt å skylle det først. Men jeg vill ikke ha skylden hvis karet ser forferdelig ut etterpå.

hehe, skal huske å skylde på deg hvis det ser forferdelig ut etterpå

(ironi)
Rogn fra reker er fantastisk proteinrikt, og små som store fisk elsker dette.

Har du coryer og tetra som profilen din indikerer, vil disse støvsuge akvariet for godbiter, så ingen ting vil ligge å forderve akvariet, om du ikke overforer skikkelig da.
Har matet sverddrager, platy, neontetra, cardinaltetra, glødebåndstetra, praktbarber og cory med rekerogn, fiskene ser ut til å elske det!

MEN sist gang jeg matet med det ble den ene sverddragehannen kvalt, de er så glupske å skal ha alt for seg selv, rognen kan være litt seig/"klasete", reiv så mye jeg klarte ut av kjeften på den så fort jeg oppdaget det, den klarte seg vel en halvtime før det var slutt!

Men de liker også godt hvis du river opp reken/kjøttet i små biter å putter oppi, men er redd det kan være litt i det salteste laget...

hei! takk for svar alle sammen skal mate fiskene med det nå
kan jeg mate 2-4mm lange kampfisk yngel med det også?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap