Kampfisk vil ikke spise flakfor, normalt?

Hei! Jeg har en kampfisk i en bolle. Den er frisk og rask, og ser ut til å trives. Jeg skifter ca 30% av vannet og "støvsuger" samtidig bunnen for avfall med en hevert hver dag. Har testet PHen i vannet og den er ca 6,5. Har også en frisk plante og en hjemmested i bollen. Problemer er at den ikke vil spise flakfor, selv om der er "spesiallaget" for kampfisk i følge dama i dyrebutikken. Dersom jeg mater den med små agurkbiter spiser den som bare det. Er det vanlig at kampfisk ikke vil spise flakfor?
PS: Dette er ikke en tråd for å kjæfte på meg for å ha kampfisken i en bolle!
Inaktiv bruker
Prøv heller og gi den mygglarver. Du får kjøpt fråsne mygglarver i dyrebutikken, det kommer den til å elske.

(Hvis du vet at man ikke skal ha Kampfisk i bolle, hvorfor har du det da? :P )
Skal ut til dyrebutikken på tirsdag å bytte bollen i en litt større (pga luftbobler i glasset på den jeg har), skal se om jeg får byttet der ubrukelige foret også, mygglarver hørtes fornuftig ut

(Dama vil ikke ha noe større enn en bolle, men skal "mase" meg til en 60L i løper av året)
Inaktiv bruker
Høres ut som en plan.

Oki. Ikke like greit å være tøffel bestandig. ;P Kjenner til den der.
Min kampfisk spiser kun flakfor til nød, men den går løs på malle tablettene så fort de kommer i vannet! Det er vel smak og behag, kommer vel også veldig ann på hva de er vant til å spise fra før av..
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap