Oksehjerte og gelatin

Hællæ!
Har prøvd og lage oksehjertefor for første gang, alt går bra helt til jeg kommer til gelatin, har brukt 4 plater til 1,5kg for, men skal den stå og stivne før man fryser den?
jeg kasta den rett i fryseren, når jeg tiner den opp er det bare grøt (som kaviar) noen som vet?
Du skulle latt den stivne først ja... Men, det er jo ingen krise, fisken må bare spise fort Nå husker jeg ikke helt hvor mye geltatin det skal være, men jeg synes det hørtes lite ut med 4 til 1.5kg.... Jeg synes uansett det er bedre å bruke for mye enn for lite, da det blir mindre dritt i karret når jeg forer.
Har tina den opp og skal ha i mere gelatin, jeg klinker til med 6 plater så får vi se.
Det fins mye stoff på internett. Du kan google på oksehjerte (beefheart), gelatin, discus.

Stephan
Blandingen har jeg klar men jeg gjorde en feil, jeg la det i fryseren før det hadde stivnet, problemet har løst seg nå.
Men takk for svar!
4 plater på 1.5 kg er for lite. Du burde ha dobblet dosen.
Det beste er jo å bruke gelatin pulver, i steden for plater
Du har nok rett i det, har nå 7 plater i blandingen, pulver ja...er en pose pulver tilsvarende en plate?
Eller blande i noe annet, som inneholder naturlig stivelse (har ikke noen konkret tips, husker ikke, men lett å finne ut hvis du søker litt)
Tilfeldig bekjentskap
© Edward O. Murdy
Reklame for plussmedlemskap