Kampfisk

Hva skal jeg fôre kampfiskene mine med? Som ikke er flakfôr. Pr nå har de fått reker/erter-mix og flakfôr, men har blitt frarådet å gi de flakfor.
Det finnes egne pellets til kampfisk.

Jeg forer kun frossenfor til mine, varierer mellom alle de forskjellige variantene.
Ingenting feil med flakfôr så lenge det er relativt "ferskt" og av brukbar kvalitet. Med mindre kampfisken nekter å ete det, selvsagt. Hvorfor ble du frarådet å bruke det?

Jeg har brukt bl.a. granulat, malletabletter med og uten "kjøtt", frossenfôr som myggiser og artemia, levende myggiser og små ferskvanns-krepsdyr med hell.
Kampfisk
Ingenting feil med flakfôr så lenge det er relativt "ferskt" og av brukbar kvalitet. Med mindre kampfisken nekter å ete det, selvsagt. Hvorfor ble du frarådet å bruke det? Jeg har brukt bl.a. granulat, malletabletter med og uten "kjøtt", frossenfôr som myggiser og artemia, levende myggiser og små ferskvanns-krepsdyr med hell.

Fordi flakforet forurenser vannet mer, fikk jeg beskjed om. Og kampfiskene mine spiser det ikke heller :/
Mine rører heller ikke flakfor! Forer derfor med fryste mygglarver , å de elsker mikro pellet foret til aquafin beregnet til tetrafisk. Det smusser heller ikke til vannet.. kjøpte en stooooor boks på dyrebutikken å den kosta meg 100 kr
Kampfisk
Jeg bruker dette produktet - Atison's Betta Pro, har hatt mangen kampfisker, og ser ut til at de liker dette veldig godt! Har 2 hanner, og 4 hunner, som kun spiser dette og frosne mygglarver. Følg linken for å lese mer om produktet. Har prøvd andre produkter som inneholder biter av tørket reker, men de vil ikke "lukte" på det en gang.

http://theaquaticgazette.com/2011/07/05/ocean-nutrition-atison-betta-pro/

Tilfeldig bekjentskap
© Irene Nyrud
Reklame for plussmedlemskap