Spørsmål om oppbevaring av artemiaegg

Jeg kjøpte meg artemiaegg på fredag. Men bør man oppbevare dem i kjøleskapet??????? (De har stått i romtemperatur siden da.)
Jeg tror ikke de trenger å stå i kjøleskap, jeg har alltid oppbevart mine i små, rengjorte syltetøyglass med tett lokk, og de står på hylle i akvarierommet
Artemiaegg bør oppbevares i kjøleskap eller frys mellom bruk - da holder de seg bedre. Oppbevaring i romtemp kan resultere i dårlige klekkeprosent...
Nå har artemiaklekkeren stått med artemiaegg i over et døgn men jeg har ikke stt noen fargeforandring. Er det noe jeg har gjort feil??????????
Jeg brukte kanskje en litt for sterk lampe. ( temperaturen lå på 35 grader)
Det blir ikke noe artemia på deg med så høy temp. De klekker ved max 28 grader, men noen egg klekker også ved 20 grader og oppover - tar bare lengre tid da.

I akvariekjelleren vår holder klekkerne seg på 22 grader og da bruker de to døgn på å klekke. Tilsetter da salt + natron (for å heve ph'en, artemia trenger høy ph for å klekke bra)....
Hvorfor klekker ikke artemiaeggene mine??????
Musa
Nå har artemiaklekkeren stått med artemiaegg i over et døgn men jeg har ikke stt noen fargeforandring. Er det noe jeg har gjort feil?????????? Jeg brukte kanskje en litt for sterk lampe. ( temperaturen lå på 35 grader)
Som Lars sier så er det altfor varmt å klekke artemia på 35 grader, ideelt bør den ligge på mellom 24-28 grader. Du trenger strengt tatt ikke lys heller, artemiaegg klekker helt fin uten ekstra lys. Mine klekkere får kunn det lyset som er naturlig i rommet, og jeg har også klekket artemia i helt mørke rom uten problemer.
Okeiiii
Men hvor mye natron og salt trenger jeg hvis jeg har fire dl vann???
Jeg blander ca 2 kg salt + en pakke med 30g natron i isboks som jeg har stående. Deretter bruker jeg ca 1 1/2 spiseskje i 5dl vann. Så da har du noe å gå etter.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap