Noen spørsmål rundt tropheus og fôr

Har 7 så godt som fullvoksne Tropheus (VF) + brevis, leleupi, t.temporalis totalt 8 stk.
så 15 fisk tilsammen..

Jeg fôrer kun med flakfôr om dagen, Tetra PRO algae, som er med spirulina.
1. Jeg gir ca 100 - 150 stk flak to ganger om dagen (ja jeg telte..) Dette blir spist opp på null komma niks av Troffene, det lille som daler mot bunnen tar de andre fiskene kjapt. Veit tommelfingerregelen er at det skal være spist opp på 3 min, men de hadde lett spist opp hele boksen på 3 min, så jeg er nødt til å finne en litt mer nøyaktig målemetode.

2. Det står at dette er til herbivorous fish, men samtidig er det 46% protein. Egner dette seg overhodet til Tanganyika eller bør jeg kjøpe Tetra Tanganyika?

3. Kan jeg fôre Troffene med artemia et par ganger i uka? Noe annet de liker? Grønsaker? Rekemix gidder jeg rett og slett ikke.

Jeg og troffene blir veldig takknemlige for hjelp!
Ingen som vet? Dere med Troffer, hallo?
Jeg har kun carnivore/omnivore Tanga men jeg har fortstått det sånn at Troffer skal fores med spirulina, spirulina, spirulina og atter spirulina. Og etter hva jeg har forstått er du kanskje litt uheldig med tankmates? Det jeg har lest er at det eneste som fungerer i lengden er Hesteneser?

Min troffe kunnskap er ikke stor så ikke ta dette for helt god fisk! (hø hø). Dette er ting jeg har lest på forskjellige forum og hva som er best og ikke med tanke på for og tankmates vet jeg faktisk ikke. Roger Kaasa har veldig god greie på Troffer. Du kan jo kanskje høre med han?
Fôrer kun med spirulina så det er jo greit.
Lurer mer på hvor mye... hvor mange flak pr fisk liksom... sånn ca..

Det er jo ingen Tanganyikanere som skal ha noe særlig protein i kosten.
Jeg bruker Tropical sitt synkende flak til mine tangaer. Også en del frossen for. Bla frossen krill, knust musling og lancettfisk til frontisene. Badat her på forumet
Har noen annonser gående. De heter vel opphørssalg på akvarier? Tror jeg. Han har hvert fall troffe for til salgs. Han bor på grefsen. Hyggelig kar. Send han en sms eller ring han. Han veit hva du burde fore med og hvor mye. Og han kan sikkert selge deg noe.

Er vel mer hva slags protein det er i foret som teller?
Har kjøpt de av badat
Ja det er nok som du sier, kommer ann på hva slags protein det er..
http://www.webzoo.net/default.pl?showProduct=1643&pageId=797 dette er en av de beste på markedet, om ikke det beste.
Det tropical fòret Are, var det det du fikk med av meg? Det du fikk med skal ihvertfall også være en av de beste til Tropheus/Hesteneser.
Fikk aldri prøvd det selv da jeg kjøpte begge boksene hos Webzoo på samme tid, men jeg ble anbefalt det av noen Tropheus entusiaster i Gøteborg ihvertfall.
Ja stemmer det jeg forer med 2 utgaver av det. Den du sendte med og en som heter pro Colour eller Colour pro. Også mye frossenfor. Blant annet krill. Knust musling, reker og blåskjell. Det funker knall her hos meg. Men jeg har jo ikke herbivore da men det du har kjøpt av Badat var det Roger anbefalte meg å kjøpe som grønt for. Super forte eller no heter det.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap