Foring av corydoras

Hva foretrekker de og hvor ofte skal de ha for?

Vi har slike "tabletter" med bunnfor, og hun på dyrebutikken mente en slik hver tredje dag holdt. Stemmer det?

Sitter å leser rundt om og ser at de gjerne spiser mye annet en denne tabletten, så hva anbefales?
Hver tredje dag synes jeg nok ble vel lite .
Selv forer jeg to ganger om dagen ,tørrfor om formiddagen og frossent for til kvelds.
Av tørrfor bruker jeg litt forskjellig ,Tetra discusbits er nok favoritten, men andre synkende tabletter går også ned Hikari sinking bits fks.
Av frossentfor bruker jeg røde mygglarver ,svarte mygglarver og artemia .

Så finn noe godt for til coryene så blir de glad og fornøyd
Bare så det er sagt så forer vi oftere en hver tredje dag (vi forer to ganger om dagen), men da med flakfor. Noe ramler jo ned til coryene, men det er lite. Hvor ofte bør de han en slik tablett synes du?
Kommer jo litt an på hvor mange og hvor store de er ?
Vi har en stor og fire små.
Mine får for hver dag. Frosne røde mygglarver lager fest i akvariet, for alle fiskene. Coryene er i ekstase. Jeg ville ellers gitt dem en fortablett om dagen, mer hvis du har flere bunnfisker som konkurrerer om maten.
Coryene er litt "trege" til maten, de vimser gjerne litt før de spiser, så er det flere sultne fisk kan de godt bli uten mat når det serveres tørrfor.
Kan med fordel fore med tabletter etter at lyset er gått av og de andre fiskene har gått til ro. Ellers en tablett hver dag og gjerne frossent for ved siden av.
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Begby
Reklame for plussmedlemskap