Ny ancistrus yngel. hva med foring?

Jippi. Da har det kommet Ancistrus yngel i akvariet uten at jeg var klar over at noe hadde skjedd. Oppdaget igår kveld at det var 4 stk yngel rundt omkring. Veldig små og søte disse tassene. De er nok fort noen dager gammel, for de ser helt lik ut som en voksen, bare i miniformat. Ser også ut som jeg har fått en albinoyngel. Den er ihverfall helt lys. Både mor og far er vanlig, så er det mulig da???

Men hva skal jeg fore disse yngelene med? Jeg tror jeg lar de gå i akvariet, for av fisk har jeg har kun endel Platy ynge, 2 stk Guppy, 2 stk Neonkardinal samt endel reker.

Jeg har foret med agurk, og har planer om å fore med malletabelett. Jeg har idag følgende tabeletter; JBL NovoTab , JBL PlecoChips , samt Tetra Wafer . Hva er best for yngelen?
Inaktiv bruker
Av de du nevner
Ville jeg valgt Tetra Wafer. De bruker jeg selv, sammen med Tetra tabimin, til mine ancistrus. Har selv et kull gående som nettopp er begynt å komme ut av hula, men forer ikke yngelen spesielt. De går i et 240 liter, så det er nok av alger og annet å gnage på.

Er det bare spirulina som eser når det blir fuktig? I alle fall ville jeg foret utelukket med grønnsaker. Jeg regner med at det er enklere å fore mange fisk med tynne grønne salablad og tynne skiver squash og agurk. Men så har jeg heller ikke foret opp ancistrusyngel.
Jeg fôrer ancistrusyngel hovedsakelig opp på tørrfôret JBL Novofect og litt [URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=NR&c=125225+*+125226&t=temartic_e&userid=AG91QuNXwpZ2xVIWCT2CJzCCZ6YcxHvuoJa]JBL Tabis[/URL], og bruker salat og squash som tillegg. Agurk bruker jeg ikke da det inneholder mest vann og har liten næringsverdi.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap