Ulikt for til ulike fisker. bunnfiskforet spist opp av de andre

har gitt fiskene flakfor. Kjøpte i dag noen Algae Wafers til bunnfiskene. Men den spiste mollyene opp og kampen var stor.

Farlig med 1 tablett som de skal krangle om? Burde den løses opp?
Redd for overforing pga mye grums.
Hvilke bunnfisk og hvor mange?
Tenkte de 3 ottoene skulle få det foret ettersom de ikke liker det andre flakforet, men mollyene spiser både algetablettene og flakforet.
Ottoene kan godt få mat etter at lyset er slukket for kvelden, for de spiser gjerne om natten. Og forhåpentligvis er ikke mollyene like aktive da. Maller er stort sett mest aktive om natten, i motsetning til mange andre fisk som går i døs og "halvsover".

Så hvis du venter en stund etter at du har slukket lyset over akvariet og i rommet (det må være mørkt i rommet også, ellers ser jo mollyene like godt) så kan du fôre ottoene med algetabletten.
Det viser jo også at Molly er glad i grønt og en mulighet er å gi nok algevafler til både Molly og Otto. Kjøper en 1/2 og litersbokser fra storselgere er det billigere enn i butikk. Jeg har to små L-144 som jeg koker spinatblader til. Jeg putter også kokte spinatblader i karet med platy og guppy. De spiser mer spinat enn L-144 og lar bare de tykke stenglene være igjen. Bildene viser halvvoksen platy som spiser grønt og reke og gyppyyngel som forsyner seg av det som er igjen. Jeg tror kanskje kokt spinat eller annet grønt også vil falle i smak hos ottoer. Ulempen med spinat er at det hever nitrat i vannet om en lar det ligge lenge, men samtidig gir det mye næring til plantene.
Tilfeldig bekjentskap
© Kent Evenrud
Reklame for plussmedlemskap