Jeg har en pakke med Tetra Natura røde mygglarver. Denne er i pastaform eller litt "grøtete" form, i små hermetisk lukkede porsjonspakker av folie/plast. Jeg har bare brukt den en gang til mine Corydoras, og de gikk ikke akkurat av skaftet i begeistring, vil jeg si :p De brukte lang tid (en dag) på å spise noe særlig av det, og det lå også en del rester igjen som jeg endte opp med å måtte slamsuge vekk.
Vanlige frosne, røde mygglarver er nok best, og det har jeg, de slukes og går ned på høykant
Jeg har ikke prøvd de andre Tetra Natura variantene. Jeg føler meg ærlig talt ikke særlig fristet til det pga denne erfaringen med mygglarve-utgaven av de, og tror heller jeg satser på frossenfôr. Skal bl.a. kjøpe cyclops fra Fina Fisken (frossenfôr produsent) og teste ut det. Glemte dessverre å kjøpe det da jeg kjøpte de røde mygglarvene, så det får bli neste gang.
Jeg ville aldri kjøpt et fôr i blokkform, som fiskene liksom skal "gresse" på over lengre tid. Det minner meg om disse forferdelige feriefôrblokkene, som bare forurenser noe fryktelig.