Tetra natura - erfaringer?

Jeg er på leting etter ny fòrtype til fiskene mine, og ettersom de har litt ulike behov må jeg prøve å finne litt forskjellig. Det er jo en myriade av merker her, jeg blir helt tullete!

Hvilke merker bruker dere, har dere noen merker dere sverger til, og noen som her generelt sett på som helt elendig? Eller er alle "generelt ok" ?

Jeg trenger noe til rasbora/tetra og kresne ottoer. Gjerne litt forskjellig, ikke bare flakfòr - kanskje litt pellets e.l.

Jeg ser på dises "Tetra Natura" de selger på webzoo. Noen som har prøvd disse? De er i sånn "blokk" form, men de ser litt...store ut. Går det isåfall å bryte de i mindre biter så de ikke ligger og forurenser/fiskene spiser seg ihjel.

Det ser litt interessant ut, dette fòret.

Tetra Natura Cyklopsblock - Naturlig för for alle tropiske fisker. Fôret inneholder Cycklops og Daphnier som er beriket med vitaminer og mineraler for sunn og frisk fisk og god smak. Cycklopsblock som fiskene må "gresse" på som stimulerer naturlig spise betende og oppførsel.

Tetra Natura Algeblock - Naturlig för for alle tropiske fisker. Fôret inneholder Nori-alger som er beriket med vitaminer og mineraler for sunn og frisk fisk og god smak. Algeblock som fiskene må "gresse" på som stimulerer naturlig spise betende og oppførsel.

På begge pakkene står det at det er tre biter.. virker da veldig lite hvis man skal gi de en stor blokk på en gang..? Hmm.

Jeg har en pakke med Tetra Natura røde mygglarver. Denne er i pastaform eller litt "grøtete" form, i små hermetisk lukkede porsjonspakker av folie/plast. Jeg har bare brukt den en gang til mine Corydoras, og de gikk ikke akkurat av skaftet i begeistring, vil jeg si :p De brukte lang tid (en dag) på å spise noe særlig av det, og det lå også en del rester igjen som jeg endte opp med å måtte slamsuge vekk.

Vanlige frosne, røde mygglarver er nok best, og det har jeg, de slukes og går ned på høykant

Jeg har ikke prøvd de andre Tetra Natura variantene. Jeg føler meg ærlig talt ikke særlig fristet til det pga denne erfaringen med mygglarve-utgaven av de, og tror heller jeg satser på frossenfôr. Skal bl.a. kjøpe cyclops fra Fina Fisken (frossenfôr produsent) og teste ut det. Glemte dessverre å kjøpe det da jeg kjøpte de røde mygglarvene, så det får bli neste gang.

Jeg ville aldri kjøpt et fôr i blokkform, som fiskene liksom skal "gresse" på over lengre tid. Det minner meg om disse forferdelige feriefôrblokkene, som bare forurenser noe fryktelig.
Hehe, ja jeg tenkte også på disse ferieblokkene og fikk litt kaldgufs! Og de ser jo så uhyggelig store ut også, blergh.

Det jeg ikke finner på markedet er noen sånne store pellets som blir nesten litt sånn svamp-aktige, uten å smule/støve. Har sett det før men finner det ikke igjen!

Tror jeg nøyer meg med flakfòr og pellets men klarer ikke bestemme meg for type! :P
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap