Kan jeg mate fiskene mine med agurk ?

kan jeg gi fiskene mine agurk ?
Jepp, ikke alle som er like glad i det. spesielt algespisere setter pris på grøntfor!
husk å ta det ut etter 12 - 24 timer da det kan forurense vatnet.
Ja, men agurken inneholder mest bare vann uansett.

Squash og erter er et par mulige alternativer, kanskje bedre.
Plussmedlem
Squash kan også i verste fall ha stygge virkninger på vannet, "vit" hva du gjør...
Erter, rosenkål, paprika, potet.... Mye som kan brukes....
ett tips eg fekk angående agurk, dette er kansje finspikkeri, men ta av skallet, siden agurk kan vere sprayet med ulumskheter fra produsendt..
Jeg kjøpte økologisk Squash, og andre grønnsaker som ikke er tilsatt noe. Har sett at blant annet vanlig spinat inneholder nitritt(noe fisken ikke skal ha). Derfor kjøper jeg kun økologisk til fisken.

Bør Squash, agurk, erter og alt av grønt kokes før fisken får det ?
Jeg er stor fan av (ukokte) neper. Mye for pengene, varer en stund, lager ikke altfor mye griseri. Ancistrusene, nuggetsene og ymse L-maller sluker dette i en viss fart. Syns det litt for kjapt ble griseri med økosquash, selv om de digget det også.
Harde grønnsaker som gullrøtter bør kokes eller forvelles, ellers klarer ikke fiskene å raspe det i seg. Bløte saker som squash er det ikke vits i å koke. Erter kan bare legges i bløtt i noen timer. Frosne erter er det bare å tine, eller slenge rett oppi.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap