Artemiaklekker. hjelp en dummie ..

Ja, denne her da: (bildet) er kommet i hus. Har pumpe og egg klart, men hva nå? Jeg lurer på hvordan den ser ut under vann. Jeg testet den litt ut i vasken, men her ser det jo ut som saltvannet kommer ut i ferskvannet (!!??)

Finner ingen under-vann-bilder, bare et av toppen på selve klekkeren.........

Noen som kan hjelpe? =)
Dytter denne opp litt, og håper noen kan hjelpe =)
Har ikke noe bilde av den i bruk ,men har prøvd den tidligere og ble ikke imponert dessverre .Den forurenset karet så mye at det ble med et forsøk.
Hvorfor ikke bare bygge en selv med 1 1/2 liters brusflasker + noen sykkelflaskeholdere. les her

Hmm... Jeg har lest mye skryt om den. Satt opp et sånt plastkar, og testet den med salt i. Brukte vanlig vannpumpe med slange, men den virket jo ikke. Alt saltet smøg seg ut.

Skal finne frem luftpumpen imorgen og prøve i plaskaret, så får vi se hvordan det fungerer. (orker ikke nå )

Men joda, kan jo lage en sånn plastting om ikke.
Gikk jo fint det der. Sto en god stund nedi den digre boksen, men går ut ifra at det tar lenger tid å forurense..

Putter den nedi til småfiskene hvertfall =)
Denne her har jeg prøvd flere ganger, som regel forurenser den vannet ved at den lekker saltvann. Og generelt sett så er det mer tungvint å rense og starte denne daglig enn klekkeri av typen Tom K linker til. Jeg kjører kun slike nå og går aldri tilbake - og på denne måten kan jeg også fôre flere kar med artemia fra én klekking.

Har du kun behov for små mengder artemia så er "UFO-klekkeren" mer enn god nok.
Tilfeldig bekjentskap
© stephen
Reklame for plussmedlemskap