Nytt fór plxore?

Noen som har erfaring med Plxore?
Hvilke fisk fórer dere evt med dette.
http://www.plxore.com/
Jeg har brukt Plxore i et halvt års tid nå og er kjempefornøyd. Bruker den røde (carnivore) og den blå (omnivore). Brukes i selskapsakvarier med diverse fisk (sør-am. ciklider, coryer, ancistrus, hypancistrus og tetraer). Ser ut til at alle fiskene liker foret, har ikke hatt problemer med det i det hele tatt. Fisken er frisk og fin i fargene og ikke minst vokser de godt. Løser seg lite opp og forurenser ikke i det hele tatt.
Det eneste er at begge typene jeg bruker synker relativt fort. Har medium og små pelletstørrelser. Medium kan bli litt stor for småfisk (cory-ungfisk (2-3cm)) o.l.
Anbefaler dette foret ut fra mine erfaringer og kommer til å kjøpe det igjen. Synes også det er en god bonus at produsenten er norsk. Kortreist fiskemat!
Jeg har brukt dette fôret i ca 4 mnd og er kjempefornøyd. Ser stor forskjell i vekst hos ungfisk i forhold til fôret jeg hadde tidligere. Bruker omnivore (blå), men kardinaltetraene syntes pelletskulene er litt harde, så de spytter den bare rett ut, mens de andre spiser med stor appetitt.
Plxore
Det var veldig hyggelig å høre. Det dere bruker nå er første generasjon PLXORE. Vi har jobbet mye med å optimalisere synkehastighet/flyt, men ser at det er forbedringspotensiale. Vi kommer i generasjon to til ytterligere å forbedre dette.

Vi kommer også til å gjøre andre produktforbedringer, som for eksempel størrelse. I dag leverer vi 0,7/1,3/1,7/2,2 mm størrelser. Vi går ned til tre størrelser og skal prøve å lage Small litt mindre (ned mot 0,5-0,6 mm), vi tar vekk Medium og lager dagens large litt mindre (fra 1,7 ned til 1,4-1,5 mm). Den tredje størrelsen vil bli på rundt 4 mm.

Fint at du/dere legger vekt på kortreist mat. Det er jo litt av poenget.

Mvh Odd Mikkelsen, daglig leder AkvaMini AS
hvor holder du til i byen da?
Må kanskje prøve kortreist mat. hehe
Du får spørre akvarieklubben om du kan komme å promotere.

Espen
Da har jeg prøvd fóret (det blå for Omnivore) i en uke, og dette virker veldig lovende. Fiskene ser ut til å elske det for det spises med stor appetitt. Definitivt et fór jeg vil fortsette å bruke.

Håper på enda bedre tilgjengelighet etterhvert.
Har brukt plxore noe og jeg må innrømme at jeg ser ikke samme respons som når jeg bruker Bassleers granulatfor. Det føles også mye tørrere og ikke så ferskt; vet ikke om det også gir utslag i smaken? (har ikke testet!

Bedre enn flak, men ikke på nivå med det beste granulatforet - etter min erfaring.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap