Reker i salt-lake?

Hei dere! Ettersom jeg selv ikke spiser reker så er det sjeldent jeg er bortpå ferske reker - men lurer på, kan man mate fisk med disse rekene som ligger i boks, i sånn type salt-lake eller hva det er de ligger i. Gitt at man får ut saltet osv. Er det noen som har prøvd - og isåfall hvor lenge må de ligge i vann for å bli såpass utvannet at de kan mates med? KAN de mates med i det hele tatt?

Ps: Jeg har en boks med sånn NovoPrawn. Men ingen reker. Er dette noe fisk vil sette pris på? Vet at de spiser det om de får fatt på noen biter, men er det ideelt for fisk å spise dette? Er ikke disse perlene litt for harde for fisk? Inneholder det noe som fisk ikke burde få i seg?
Mange av fiskene mine glefset med glede i seg novo prawn, men ikke alle så du får prøve det ut og se. Foret er tilpasset reker så bør de kanskje ikke få det for ofte, ikke farlig altså, men fiskene kan muligens få underskudd på enkelte sporstoffer om de bare får slikt for.

Når det gjelder reker i saltlake så bare skyll og skvis noen ganger før du gir det til fiskene. Vær imidlertid obs på at eventuelle biter som ikke blir spist kan forurense vannet veldig fort så gi bare pittelitt en sjelden gang. Får du tak i urenskede reker med rogn så kan det hende fisken dine liker rognen. De fleste dagligvare selger urenskede reker i løsvekt fra frysedisken.
Plussmedlem
Kjøp reker fra frysedisken. Greit å ha liggende i fryseren hjemme.
Før foring så tines disse raskt i et glass med kaldt vann.
Reker i lake smaker ikke særlig godt ...
Takk for tips! Ja, urenskede reker kjøpte jeg inn litt av i sommer da jeg lagde hjemmelaget fòr - men akkurat den dagen jeg skulle ha så var frysedisken bunnskrapt så jeg kom hjem med type ..seks reker. :P Men jeg skal ta en titt!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap