Eddikål

hvordan få fatt i startkultur til eddik-ål??
har lagt ut annonse her under "ønsket kjøpt.."
I tillegg til å legge ut annonse, må man ha litt tålmodighet Men du er litt uheldig med tidspunktet på året. Det er faktisk vinter, og det er ikke alltid mulig å sende levende insekter/dyr i posten da. De fryser ihjel underveis, og så er man like langt. Jeg ville ikke satset på at det kom levende frem nå, egentlig. Ikke hvis du har postkasse ute iallefall! Selv inne i en blokk-oppgang er det kaldt nå, men det er ikke minusgrader - men vet ikke om noen få grader er varmt nok til at de holder seg i live.

Du må nok satse på å enten kjøre et stykke og hente dem selv, eller gå på et klubbmøte i noen av dine lokale akvarieklubber og se om noen har. Evt kan du spørre på klubbmøtene om noen som har, kan ta med og selge til neste møte (evt at du møter vedkommende privat et sted, hvis det ikke er for langt unna).

PS! En i ditt fylke, Lars, har en del forskjellige levendefôr han selger. Han har jevnlig annonser for ulike typer. Skal se om jeg finner den!

REDIGERT:

Ser dessverre ikke ut til at han har annonse for levendefôr akkurat for øyeblikket, men han har kanskje likevel. Har han ikke eddikål, er det kanskje noe annet snacks han kan anbefale? Han driver en liten amatør-akvariebusiness på si' med et par kamerater i eget lokale, hvis jeg ikke husker feil. Send Lars Jamne en email og spør, da vel? Han bor i Bergen-traktene, han også!
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap