Det finnes utallige typer frossentfôr du kan prøve. RØde mygglarver pleier å være en hit og er generelt veldig populært, som du kanskje allerede har merket.
Sorte og hvite mygglarver har jeg aldri greid å få noen av mine fisker til å spise, det er lite poppis. Har alltid endt opp med at jeg må håve opp rester eller slamsuge det ut.
Du kan prøve frossen, voksen artemia. Det er et godt og velkjent frossenfôr som de fleste zoobutikker har inne. Veldig vanlig.
Artemia finnes i to utgaver, hvorav den voksne artemiaen er mest vanlig å se til salgs. Den passer til dine mollier osv.
Men det finnes også nyklekt, liten artemia. Denne er veldig populær som levende, og jeg tror nok fisk vil like den veldig godt som frossen også. Verdt å prøve, men er veldig smått, men passer alle fisk.
Har du yngel i blant, kan du også prøve et bittelite frossentfôr som heter bosmider. Ser ut som små hvite prikker, doser forsiktig, bare en bitteliten frossenbit skal til
Tin den frosne maten i et beger med varmt akvarievann først, og tøm det så over i akvariet. Hvis du har et "hissig filter" og vil hindre filteret i å suge opp maten før fiskene rekker å spise den, kan du slå av filteret mens fiskene spiser. Men vær obs! Ikke glem å slå det på igjen! (jeg slår på alarm på mobilen til 15-20 minutter senere, så jeg husker det)