Hva slags fòr?

Jeg ble jo bare prakka på det som var da jeg opprettet aquarium. Fiskene mine får det som kalles hovedfor, grøntfor og frossenfor. Så en dag med hovedfor , en dag med grøntfor og en dag med frossenfor.
Spørsmålet er om det er en type flakfor som er å foretrekke kontra et annet?
jeg har flakfor som er til Guppy og Molly.

Jeg er ikke hjemme nå som jeg skriver dette her så husker ikke fra hvilke leverandør/produktnavnet på de flakforene jeg har.
Rundt foring er det mange delte meninger om hva som er best. Mye avhenger av hva slags fisker du har i grunn?
Are
Rundt foring er det mange delte meninger om hva som er best. Mye avhenger av hva slags fisker du har i grunn?


Det skrev jeg..Jeg har Guppy og MOlly.
Mitt beste råd er variasjon, og det synes det jo som du allerede har. Jeg ville også holdt meg unna de billigste fôrmerkene, men ellers variert litt fra forskjellige produsenter. Om du med grøntfôr mener flak så kan det med fordel varieres med grønt fra dagligvare. Selv bruker jeg frossen spinat og frosne erter. Spinaten tines og ertene tar jeg av skallet før fôring.

Jeg har ikke de samme artene som du, men bruker litt forskjellig fôr, men har ikke så stort forbruk. For at maten skal holde seg bra så lenge som mulig så har jeg derfor tørrforet stående i kjøleskap. Det holder ikke like bra i romtemperatur når boksen er åpnet.
Tante Astrid
Mitt beste råd er variasjon, og det synes det jo som du allerede har. Jeg ville også holdt meg unna de billigste fôrmerkene, men ellers variert litt fra forskjellige produsenter. Om du med grøntfôr mener flak så kan det med fordel varieres med grønt fra dagligvare. Selv bruker jeg frossen spinat og frosne erter. Spinaten tines og ertene tar jeg av skallet før fôring. Jeg har ikke de samme artene som du, men bruker litt forskjellig fôr, men har ikke så stort forbruk. For at maten skal holde seg bra så lenge som mulig så har jeg derfor tørrforet stående i kjøleskap. Det holder ikke like bra i romtemperatur når boksen er åpnet.


Takk for svar og godt råd
Samme her - men jeg pleier å kjøpe inn stort i løsvekt (Ebay) og legger da det i fryseren. Og fyller det i bokser etterhvert for mating som jeg har i kjøleskapet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap