Hvite og røde mygglarver

Hei godtfolk!
Jeg ønsker å gi mine 4 sommerfuglciklider en ekstra god middag nå som helgen er kommet. Jeg så i butikken at de hadde hvite og røde mygglarver som var fryste til en grei pris.

Det jeg lurte på er:
- Hva er forskjellen på hvite og røde?
- Jeg har lest i fiskebasen og i andre tråder om at sommerfuglciklide ikke skal ha røde. Noen mener det går greit, mens andre mener det er farlig. hadde det vært best å gått for de hvite i tilfelle?

og til sist - hvor mye skal jeg mate dem med disse mygglarvene? og hvor ofte?
Jeg gir dem tabletter som mat nå, men har lyst å skjemme dem ut littegrann

Legger ut et bilde også, sånn at dere har noe å se på en fredagskveld!
Hei!
Jeg hadde tidligere et sommerfuglciklide par. Etter at jeg foret disse med røde mygglarver døde de desverre. Vet ikke om det var pga. mygglarvene eller om det var tilfeldig.
Jeg vet ikke hva forskjellen er, og jeg har aldri prøvd verken svarte eller hvite. men har hørt at svarte mygglarver skal være de beste for dem.
Hvis det kun er disse 4 du har i karet holder det sikkert med ei rute mygglarver. Men du ser fort om det er for mye eller for lite. Jeg gir mine fisker mygglarver 1-2 ganger i uka, men du bestemmer selv hvor ofte du vill gi dine fisker.
Lykke til
Matias Hagtvedt
Jeg gir mine fisker mygglarver 1-2 ganger i uka, men du bestemmer selv hvor ofte du vill gi dine fisker. Lykke til :)


Forer du da kun med mygglarver eller får de annet for i tilegg?
Jeg har foret med røde frosne myggelarver som hovedfor i mange år. Ikke noe problem. Skal ikke si, at der ikke er noen folk som har hatt problem med de? Men jeg tror mest det er folk som ikke gjør rigtig, kanskje lar dem stå ute veldig længe. Eller kanskje har fått noen der har vært tinet tidligere og så nedfryst igjen. Noen er kanskje og allergiske over for de?
Hvis jeg har fisk som ikke vil spise, så forer jeg de med røde myg. De spiser og hvide myg men liker best de røde. Svarte myg, har jeg ikke mange fisk som gidder spise, når vi snakker frossentfor.
Hvoe mye er vanskelig å si, der er forskel på de forskellige frost mærker.
Når jeg forer med mygglarver har jeg ikke noe annet sammen med det. De fleste fisker fortetrekker jo frosentfor framfor tørrfor.
Problemet med frossenfor er nok som du sier at det kan ha vært tint feks. under transport, og så frosset igjen.
Men sommerfuglciklide er jo en "skjør" fisk så det kan likegodt være noe annet som gjør at mange opplever at de dør lett. Så det kan godt gå fint å fore med røde mygglarver
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap