Leter etter levende fór

Inaktiv bruker
For en tid tilbake leste jeg en artikkel om levende fór til fisk, kan ikke huske hvor jeg så dette, men har forsøkt å lete etter den artikelen igjen men finner den ikke.
Jeg mener å huske at det var noen "ormer" som svømte rundt i vannet og som fiskene jaktet på, mener å huske de var hvite eller lyse i fargen og at det var noe av det beste man kunne gi til fiskene.
Har søkt på forumet og generelt på nettet uten å finne dette igjen.
Håper noen forstår dette kryptiske innlegget og kan hjelpe meg videre!
Kan være hvide myg. Er ikke mange butikker i Norge som sælger levende for. Egentlig mærkeligt, da dette er helt normalt både i Sverige og Danmark.
Inaktiv bruker
Mygglarver har jeg brukt tidligere, det er ikke det jeg tenkte på. De er lenger ca 2-3cm lange de jeg tenker på. Har sett noen "white worms" på nett, men det er ikke de heller.
Mikroorm, Grindalorm, Walterorm?
Inaktiv bruker
Det var ikke det heller!
Det ser ut som det er white worm som er nærmest, men det er ikke den heller...
Fortsetter å lete!
Det er også eddikål, men de er mindre enn mikroorm...
Pål
Inaktiv bruker
De er for små, de er ca 2-3 cm de jeg mener
Veldig rart jeg ikke kan finne noe om disse ormene igjen
Buffaloorm, eller buffalomelorm? Disse har jeg til apistoene
Inaktiv bruker
Dette begynner å se dårlig ut!
Ser ut som jeg får ta til takke med white worm og håpe jeg er heldig en gang i fremtiden og finner den jeg leter etter.
Tusen takk for hjelpen så langt!
Plussmedlem
Hvorfor skal du ha tak i akkurat den varianten der da, noen spes grunn?
Inaktiv bruker
Det virket som de var veldig enkle å få frem og de falt øyeblikkelig i smak hos fiskene samt at det var litt størrelse på dem. De svømte veldig godt i vannet så fiskene måtte jakte på dem så det hadde vært en bonus med aktiviteten.
tubifex? og det er noen som dukker opp i karene som er lange og lyse og er en type nematode
Inaktiv bruker
DER var den! Tusen takk! Husket fargen feil da men...
Inaktiv bruker
Utrolig hva man kan få til når man slår hodene sammen...
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap