- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Mate med squash og agurk til algespisere
Mate med squash og agurk til algespisere
Postet 21.03.16 kl 07:28
Jeg forer mye med squash, både til malawi, ulike algespisere og sansneglene er ville etter det. Beste måten er å tre en spiseskje innpå en skive squash. Da synker den fint til bunnen og blir der. Alternativt stikker jeg den ned i sanden, delvis under ei rot eller bruker et grillspyd (trepinne) til å holde den nær bunnen. Får bare finne den måten som passer deg best.
Postet 21.03.16 kl 08:37
Siden både Squash og Agurk er svært næringsfattig og inneholder for det meste vann vil jeg heller anbefale Repashy Super Green
Postet 21.03.16 kl 09:37
Endret: 21.03.16 kl 09:39
KjettaRakettaJeg forer mye med squash, både til malawi, ulike algespisere og sansneglene er ville etter det. Beste måten er å tre en spiseskje innpå en skive squash. Da synker den fint til bunnen og blir der. Alternativt stikker jeg den ned i sanden, delvis under ei rot eller bruker et grillspyd (trepinne) til å holde den nær bunnen. Får bare finne den måten som passer deg best.
Det enkle er ofte det beste! Takk for tipset!
Postet 21.03.16 kl 09:47
Postet 21.03.16 kl 10:48
Erter synker, og algeeterne elsker det. (Hvis du har tørkede erter, må du selvsagt legge dem i bløtt et døgns tid før de synker.)
Eneste ulempe er at fiskene gjerne ikke eter skallene, og i stedet slenger dem rundt i akvariet.
Tror forvellet gulrot også synker?
Ellers har jeg god erfaring med tre-squashen-på-en-skje-trikset.
Eneste ulempe er at fiskene gjerne ikke eter skallene, og i stedet slenger dem rundt i akvariet.
Tror forvellet gulrot også synker?
Ellers har jeg god erfaring med tre-squashen-på-en-skje-trikset.
Postet 21.03.16 kl 11:14
Endret: 21.03.16 kl 11:15
KampfiskEneste ulempe er at fiskene gjerne ikke eter skallene, og i stedet slenger dem rundt i akvariet.
Ved foring med erter pleier jeg alltid å pelle av skallet. Da er de lett delelig i to, de synker garantert og det blir ikke søl etterpå. Erter er moms for mange, og etter min erfaring mye bedre enn squash.
Postet 21.03.16 kl 11:50
Postet 21.03.16 kl 12:26