Akvariet mitt

Karet er egentlig en stor klæsj, men det har ikke sagt pang enda!
Gjerne kom med tips og triks!
Plussmedlem
Hei, og velkommen til AF

Hvis du har 100 stk guppy i karet så er det på tide å selge/gi bort noen
De er vel neppe voksne alle sammen, men de vokser fort.

Er Ildbukene små? 60 liter blir fort for lite til disse.
De blir også ganske hissige, og de kan fort redusere guppybestanden din på en naturlig måte.
Takktakk!
Akkurat hundre er de vel ikke, guppyene, men de er ikke lett å telle! Blir nok likevel nødt til å gi slipp på noen ganske snart, har nesten bare hunnfisk da.

Jeg kjøpte ildbukene for svært kort tid siden, og de er veldig små enda. Må innrømme at jeg ikke visste mye (noe) om dem da jeg kjøpte dem. Damen som solgte dem til meg sa at det gikk bra i min lille 60l, og i forhold til guppyene visste hun ikke hvordan ildbukene ville reagere.
Bilder
Jeg har lagt ut fine bilder!
Trenger ett bord
Nytt på fronten!
Akvariet trenger ett bord! Hvor får jeg det fra?
Du kan jo prøve å lage et Men vist du vil kjøpe et så er jo her et forslag


http://akvariereker.no/ds_product_info.php/cPath/42/products_id/226


mvh Tony =)
Titta på profilen og kom til å tenke på She Belongs to the rain av Steinar Albrigtsen med setningen -In the steel-blue in her eyes :P
Grattis med egen tråd

Mvh Per
hihi.. jepp Tony. Kan kanskje prøve å snekkre sammen noe etterhvert! Hadde vært ganske tøft!

Takker blodvikingen i tillegg.
Lekkert
Nyvasket og nyklippet og frisert! Må si akvariet ser riktig bra ut!
Fiskene er glade, og det kryr av små liv på bunnen som er ivrige på å utforske nye steder! Artig!
En grøsserhistorie fra 17 og 18 desember 2009
Det begynte med at jeg hadde to guppyhanner som jeg ville få yngel på. I og med at jeg ikke hadde noen hunner så fikk jeg skaffet meg noen nye vakre fisk.
Det var spenning mens posene duppet der og jeg ventet på at vannet inni skulle ta samme temperatur som akvariet. Fiskene utenfor tittet nysgjerrig inn.
Jeg blandet vannet til de nye fiskene med akvarievannet, og lot fiskene roe seg ned. Alt virket vel og bra, og etterhvert lot jeg fiskene slippe ut.

De nydelige hannfiskene mine virket fornøyde, de svømte rundt og menget seg med den nye stimen som også bestod av en ny praktfull hannfisk. Kvelden kom, fiskene så glade ut, og jeg var kjempefornøyd!

Neste dag virket det som at akvariet hadde roet seg ned, og at fiskene hadde funnet seg til rette. Idet jeg ga dem mat, kom som vanlig alle opp til overflaten for å få sin del. I noen minutter oppstod fullt kaos der stimfisk, guppy og sverddrager alle kjempet om å få mest mulig mat. Skjønt jeg vil påstå at det var nok til alle.
Mine to gamle guppyhann så enda fornøyde ut, men.. ingen steder kunne jeg se den nye!

Nå og da gikk jeg for å se etter den forsvunnede nykommede, uten hell. Kvelden kom, og lyset slo seg av. Noen titalls minutter etter at mørket hadde lagt seg gikk jeg forbi akvariet, og kastet ett tilfeldig blikk mot det. Jeg så et glimt av noe hvitt som skimtet mot meg på sin vei ned mot bunnen. Jeg gikk nærmere, og så til min forskrekkelse to døde øyne som stirret ut mot meg!
Det var min vakreste hannguppy; sort, og med gule flekker som dannet et lekkert mønster hele veien fra hodet til ytterst på halefinnen. Men halen var tygd av like inn til benet.

Han traff den lyse bunnen av elvegrus, ganske nært glasset. Jeg slo på lyset, og ble stående å stirre: En reke kom tuslende mot ham og begynte å plukke på halen. Plutselig dukker en jegersnegle opp, den kryper over ham og tar til å suge på den ene siden av hodet til fisken.
Reken piller enda på det som er igjen av halen. Enda en jegersnegle kommer snikende, den kryper over den andre sneglen - og begynner å suge på den andre siden av hodet. Det begynner å samle seg flere reker i området. Med ett dukker en tredje jegersnegle opp mellom plantene. Denne tar tak i halen på fisken, og sammen med de to andre begynner den å dra i fisken som for å slite den i to!

Jeg ble stående lamslått å se på, halvt sto jeg og holdt jeg meg for øynene! For et riktig skrekkelig syn å ha rett foran seg! Jeg så fisken min bli vridd mellom de sterke musklene til sneglene. Jeg klarte ikke å gå vekk!

Plutselig kommer sverddragernes hannfisk svømmende, den hakker den ene jegersneglen vekk. Jegersneglen lå litt forvirret på rygg før den kom seg opp igjen. Sverddrageren tok tak i halen på guppyen, og enda kunne jeg se vakre mønstret på den. Sverddrageren begynte å riste den unge fiskekroppen; rev den løs fra de siste jegersneglene og tok den med seg litt vekk der den begynte å spise på øynene til fisken.
Med ett kom den største ancistrusen i akvariet til. Den gjorde noen sinte støt mot sverddrageren, som da slapp guppyen og svømte vekk. Ancistrusen la seg over den lille fisken, og munnen dekket hele kroppen. Den viste tydelige tegn til at den fikk mye i seg av guppyen.

Noe skremte ancistrusen, kanskje var det meg som sto paralysert ved glasset, og som muligens klapret med tennene. I allefall svømte den vekk, og la ett maltraktert lik igjen etter seg. Den lille guppyen var halvt oppspist, store deler av den manglet.

Jeg tok sjansen som bydde seg, og hentet opp det som var igjen av guppyen med en liten håv, nå som det ikke var noen skumle liv i nærheten.
Slik at jeg kunne gi den en liten avslutning.

Dessverre kanskje var dette i do, der jeg sto med tårer i øynene og skylte den ned.


Håper jeg tør stikke hendene nedi noen gang fra nå av. Hvis ikke må jeg leie inn noen for å vaske! For dette var riktig groteskt! Tror jeg holdt hendene forran øynene flere ganger igjennom disse minuttene, enn jeg gjorde gjennom hele Peter Jacksons "Braindead"!
Problem:
Jeg vil ha større akvarium, men har ikke plass. Hva gjør jeg?
Kjøp større hus selvsagt, hva ellers ^^,
Hadde håpet noen kunne si at jeg bare kunne flytte på noe :p
Ut med TVn og den unødvendige store sofaen.
Hva skal man med TV når man har akvarium? ^^,
Mine drømmer ble sanne!
Jeg har fått meg ett kar på 100 flere liter!

Dette er med en fint grus, som holdes luftig av sandsnegler.
Men så lurer jeg på om jegersnegler gjør samme jobben? De har nok sneket seg over med planter i overflyttningsfasen..
Jegersneglene dine vil nok heller spise opp sandsneglene dine enn å rote rundt i sanda.
Har aldri hørt om at jegersnegler spiser verken alger eller roter noe særlig rundt under sanda annet en for å vente på søte små sandsnegler som den kan spise opp.
Gratulerer med nytt kar
Æsj; jegersnegler for å ta pestsnegler, men hva tar jegersnegler da?

Tusen takk! Nå blir det snart en liten plantetank på meg også! For yngelen!
Nå forsto jeg ikke helt hva du spurte etter.

Jegersnegler er en sneglespisende art, og vil prøve seg på det meste som er mindre en den selv. Noen ganger tar den også snegler som er større en den selv.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap