Veien til kims akvarium.. nytt prosjekt.

Får å gjøre en lang historie kort...
Interessen begynte i det små..

Har hatt 4 akvarium gjennom tidene. Alle unner 200L..

Nå har liten syken slått til... Venter nå på et 504 L akvarium med målene 90Lx80Dx70H.. Disse målene er også litt med tanke på scalarene som skal gå oppi..

Litt av grunnen til at jeg startet denne tråden var at dette viste seg å bli et veldig stort prosjekt.

Akvariumet kommer om ca 1 uke. Og bakgrunnen begynte jeg på i dag.

Skal bygge en firkanta hjørneskap som akvariumet skal stå i.
Skal kunne se denne fra begge sider..
Derfor har jeg valgt å lage en 90 % bakgrunn.


Synes dette er kjempe spennde og vis noen har gode råd unnerveis er det bare å si ifra
Kjøpte da en god del isopor til bakgrunnen siden det var så billig og greit å ha noe å jobbe med.. Her ser dere en liten start

[External Image]
[External Image]
Da begynner det å ta litt form..
Blir en kolosal bakgrunn...

Som sakt vis noen har brukt for Eproxy Mapecoat DV Kommer jeg også til å ha en god del igjen... Kan evt byttes i et like akvarium som er rundt 50-60L og ikke høyere enn 35-36 cm.. Eller selges får 300-400 kr etter hvor mye som er igjen Går iværtfall til en hyggelig pris. 4kg Koster litt over 1000 kr.

[External Image]
Da har jeg kuttet å prøvd meg litt fram
[External Image]
Inaktiv bruker
Spennende =D
fayfay
Spennende =D


Bra at noen synes det

Starten på en ny dag.. Planen blir ned å kjøpe silikon siden jeg gikk tom i går hehe
Skal bruke casco husfix og lady 10 maling som er litt mørkere får å imitere stein..
Følger spent med. Morsomt med hjørneløsning på bakgrunn.
Selmer
Følger spent med. Morsomt med hjørneløsning på bakgrunn.


Det blir en liten utfordring
Glad jeg kjøpte 3 ganger så mye isopor enn det jeg egetlig trengte

Driver å lager bakgrunnen litt mere naturlig å synes jeg er på god vei
[External Image]
Da skyter det fart..
Med tanke på at eproxyen ikke kommer før etter påsken har jeg veldig god tid.. Men med meg slår det aldri feil... Jeg har ikke tid til å vente hehe...

Her kommer en liten smake bit
[External Image]
Akvariumet innberegnet bakgrunnen og litt svinn på litern blir det rundt 390 liter vann i 500L akvariumet

Da står moroa å tørker... Får å si det sånn dæven å mye surr og støv og isopor å osv osv :P Det blir hehee Små sliten etter 1 time med støvsugern
Blir flott dette. Har også planer om å lage en bakgrunn så er intresert i å kjøpe Eproxyen du får igjen.
Skywalker
Blir flott dette. Har også planer om å lage en bakgrunn så er intresert i å kjøpe Eproxyen du får igjen.


Flotters... Det høres bra ut vett.. Han måtte bestille så blir ikke ferdig før etter påsken en gang men som sakt trenger du isopor har jeg det også 5 hele planter + 6-7 halve planter Disse er 60x120x5 oster vel rundt 25-30 kr plata
Samlern 2008
[QUOTE=Skywalker]Blir flott dette. Har også planer om å lage en bakgrunn så er intresert i å kjøpe Eproxyen du får igjen.


Flotters... Det høres bra ut vett.. Han måtte bestille så blir ikke ferdig før etter påsken en gang men som sakt trenger du isopor har jeg det også 5 hele planter + 6-7 halve planter Disse er 60x120x5 oster vel rundt 25-30 kr plata

Kjempe flott. haster ikke. bruk den tiden du trenger. Gi meg et hint når du er ferdig. Kansje jeg kan få plukket noen tips av deg også.
Skal gi deg en lyd når jeg er ferdig vettu :=)
Blir ikke satt i akvarium før om 2 måender ca


Tok ikke lang tid før den var tørket og kunne løftes uten å holde fast alt sammen x)

Spennende.... Gleder meg til fortsettelsen :o)
Blir spennende å følge med. Kjekt med bilder
Da har jeg begynt på en bakgrunn til
Ble ikke 100 % fornøyd med den første
Var litt for unaturlig..

Tenkte jeg skulle lage en klippe.. Og bruke denne skifern som eksempel.. For farger og motiv

[External Image]

Her er også det nye prosjektet i gang

[External Image]
Da blir resten av isoporen brukt opp hehe

Bakgrunn nr 2 blir mye bedre
Tilfeldig bekjentskap
© Else Therese Sirevåg
Reklame for plussmedlemskap